مزیت‌های فیلم برف آخر/ مشکل جدی سینما فروش نکردن فیلم‌هاست

منتقد سینما گفت: برف آخر ساختار و روایت خوبی دارد اما تماشاگر باید یک فضای سرد برفی را برای دو ساعت تحمل کند.

محمود گبرلو منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در نقد فیلم برف آخر اظهار کرد: از دید یک منتقد باید عنوان کنم که فیلم برف آخر به لحاظ سختار و قصه خوب بود اما نیاز به تدوین بهتری دارد.

وی افزود: در تعریف صنعت سینمای ایران فیلم باید به مخاطب توجه کند و او را جذب کند، برف آخر روایت خوبی دارد اما تماشاگر باید یک فضای سرد برفی را برای دو ساعت تحمل کند و امیدوارم که این مسئله به ضائقه تماشاگر هم خوش بیاید، البته این وظیفه مسئولین سینمایی است که فکری به حال این موضوع کنند.

بیشتر بخوانید:

روز سوم چهلمین جشنواره فجر / کنایه خبرنگار به کارگردان فیلم لایه‌های دروغ / رقیب جدی ایرج ملکی در اینستاگرام هستید + فیلم

گبرلو گفت: اطلاعیه‌ای که سینمادارها داده‌اند مبنی بر اینکه اگر یک فیلم پرفروش نباشد سینما را تعطیل می‌کنیم  بر می‌گردد به سیاست‌های سینما بازمی‌گردد نه فیلمساز، چرا که فیلمساز کار خودش را می‌کند.

وی با بیان اینکه فیلمساز فکر و ایده خود را اجرایی می‌کند و با تلاش و حمایت‌های اسپانسر و تهیه‌کننده فیلم می‌سازد، گفت: ما نمی‌توانیم به فیلمساز بگوییم چرا فیلمی را ساختی که پر فروش نیست؟ بلکه وظیفه سیاستگذار است که مسیر سینما را به سمتی هدایت کند که تماشاگر با رغبت بلیط خریده و آن را تماشا کند.

منتقد سینما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جشنواره در چهل دوره‌ای که برگزار شده چه نقشی در ارتقاء صنعت سینمای ایران داشته است؟ گفت: چند سالی است که یک اتفاق بزرگ در سینمای ایران در حال رخ دادن است و آن اینکه فیلمسازهای جوان و خوش ذوق و با استعداد در حال روی کار آمدن هستند، در دوره‌ای یک فیلم اولی را با اکراه تماشا می‌کردیم اما اکنون چنین نیست، در حال حاضر یک فیلم اولی در ابتدا وارد جشنواره جهانی شده بعد به جشنواره فجر ورود می‌کند که این نشان دهنده یک رشد متعالی در سینمای ایران است.

گبرلو در پایان تاکید کرد: مشکل جدی ما در سینما فروش نکردن فیلم هاست که وظیفه سیاستگذار است که آن را حل کند و ما نباید فیلمساز را محکوم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =