سرهنگ علی اکبر رنجبر چگونه به دست اوباش به شهادت رسید + فیلم

اراذل و اوباش با چاقو گلوی سرهنگ دوم پلیس علی اکبر رنجبر را بریدند و یک سرباز را هم مجروح کردند و رفتند!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اراذل و اوباش با چاقو گلوی سرهنگ دوم پلیس علی اکبر رنجبر را بریدند و یک سرباز را هم مجروح کردند و رفتند.

شامگاه چهارشنبه مأموران انتظامی پاسگاه بیدزرد شهرستان شیراز حین اجرای مأموریت با اراذل و اوباش درگیر شدند که در این درگیری سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر، بر اثر ضربه سلاح سرد از ناحیه گردن به شدت مجروح شد و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.

پیکر پاک این شهید نیروی انتظامی امروز بعد از نماز جمعه با حضور سردار زارعی معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور مردم و مسئولان استان فارس تشییع شد.

مردم شهیدپرور شیراز نیز در مراسم تشییع این شهید نیروی انتظامی خواهان برخورد قاطعانه پلیس با اراذل و مخلان نظم و امنیت شدند و از نیروی انتظامی حمایت کردند.

در پی شهادت شهید رنجبر از روز گذشته کلیپ‌ها و فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر دستگیری قاتل منتشر شده که اداره اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی استان فارس آن را تایید نکرده است.

سرگرد افرامن، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس درباره خبر دستگیری قاتل شهید علی اکبر رنجبر اظهار داشت: تصاویر و فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر دستگیری قاتل شهید رنجبر صحت ندارد.

وی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه با جدیت ادامه دارد، گفت: به محض دریافت خبر دستگیری بلافاصله از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس اعلام می‌شود.

این موضوع با واکنش‌هایی از سوی نمایندگان و مسئولان قضایی نیز همراه بود. ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شیراز در مجلس امروز در گفت‌وگو با فرمانده نیروی انتظامی استان فارس بر تغییر و اصلاح قانون استفاده پلیس از سلاح گرم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید قانون حمل سلاح برای نیروهای انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود، گفت: در گذشته اقداماتی رقم خورد که سبب شد اقتدار نیروهای انتظامی کشور دچار خدشه شود که نتیجه آن اتفاق افتادن چنین مواردی برای نیروهای انتظامی است‌.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ورود این کمیسیون به نواقص قوانین استفاده از سلاح تاکید کرد: دولت و پلیس می‌توانند لوایحی در جهت برگرداندن اقتدار نیروی انتظامی و جبران نواقص قوانین قبلی و استفاده از سلاح به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند و مجلس یازدهم  هم تا به ثمر رسیدن آن، این موضوع را دنبال خواهد کرد.

در همین راستا حجت‌الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تسلیت این واقعه تلخ به خانواده این شهید عرصه امنیت و همکاران وی بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از ضابطین تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله پس از این واقعه، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز در محل حادثه حاضر و شخصاً پیگیری‌های  قضایی را بر عهده گرفت اظهارداشت: پرونده قضایی این حادثه در شعبه ویژه بازپرسی ویژه قتل شیراز با نظارت مستقیم  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شده و در حال تکمیل تحقیقات است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ابراز امیدواری کرد: با صدور دستورات قضایی ویژه و پیگیری‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی متهم این پرونده دستگیر و به دست عدالت سپرده خواهد شد.

وی تصریح کرد: سبزپوشان عرصه امنیت جان خود را در راستای تأمین امنیت جامعه در طبق اخلاص قرار داده‌اند و همه آحاد مردم قدردان این تلاش‌ها و زحمات هستند و دستگاه قضایی نیز همواره حمایت قاطع و قانونی را از تلاشگران عرصه امنیت در دستور کار دارد.

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان نیز در توئیتی نسبت به این مسئله و خلا قانونی در این باره واکنش نشان داد.

وی گفت: بی‌دفاعی شهید علی‌اکبر رنجبر و جان برکفان نیروی انتظامی در مقابل عناصر مخل امنیت حاکی از آن است که در استفاده از سلاح توسط پاسداران حریم امنیت داخلی خلا قانونی داریم.

در ادامه فیلم درگیری این شهید با اوباش را مشاهده می کنید:

انتهای پیام/

کد خبر: 1128435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 25
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حکیم IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      15 4
      چرا شلیک نکرد بزار مردم بدانن که مامور نیرو انتظامی زورش به مورچه یا ازار نمیرسونه خدا رحمت کنه
    • جواد IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      14 0
      چشم نیروی انتظامی روشن! بگوبرادرمن خشابشوخالی کن توسرش.
      • Cc IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
        4 3
        مجوز ندارن و فقط برای تهدید، افسوس
    • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      16 3
      خدا لعنتشون کنه،اینا داعشین،چجوری راحت این بنده خدا را به شهادترسوندن،یعنی اینقدر کشور ما نا امنه،باید اینا سریع شناسایی بشن ومجازات بشن.
    • جواد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      13 2
      باید به جای اسلحه اسپری فلفل رو در می‌آورد خالی میکرد رو صورت طرف
    • سجاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      35 3
      اگه شلیک میکرد یه مشت سلبریتی بیسواد میگفتن پلیس ایران آدم میکشه، خبرگزاریهای اونورم هی میگفتن حالا چی؟ این حیوون ها رو باید آورد جلوی دوربین 60 تیکه کرد
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      22 0
      با اشرارنباید رئوف بود
    • فرهاد IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      22 4
      واقعا یه فکر اساسی برای قوانینتون بکنین، پس اسلحه برای چیه؟ اگر اسلحه رو میدین اجازه استفاده شو نمیدین پس بهتره یه چماق بدین دست مامورین که راحتتر بتونن از خودشون لااقل دفاع کنند، جگر آدم میسوزه، آخه یعنی چه؟
    • فرهاد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      12 3
      لااقل این فیلمهارو پخش نکنین، ولله افت داره برای نیروی انتظامی،و ضمنا خلافکارهارو ترغیب میکنه که اینقدر راحت بتونن بزنن یه سرهنگ مملکت رو بکشند اونم با چنین وضع و قساوت قلبی،،، این قاتل رو باید ریز ریزش کنین، نه اعدام..
    • حسنا IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      14 8
      خدا لعنت کنه دولت روحانی رو که باعث تضعیف نیروی انتظامی شد
    • رضا IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      6 1
      این قاتل سریع اعدام می شود چون اراده بر این است و ضمنا به نظرم اعدام برای این قاتل کم است و بهتر است گردن آن زده شود. خودروی برادرم از نوع سمند دو ماه است به سرقت رفته ضمنا این خودرو با قابلیت ایموبلایزر فروخته، کسی جوابگو نیست و دزدها آزادند و می دانند در صورت شناسایی و دستگیری مجازات غیر بازدارنده ای و خفیف در انتظارشان است.
      • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
        4 0
        چه ربطی به روحانی داره؟این جناب سروان اینکاره نبود.طرف سرباز را زده با قمه داره دنبالش میکنه.باید ازخودش دفاع میکرد
    • صداقت IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      4 2
      روز اول نوروز سال۱۳۹۸ ،۲ مامور کلانتری ۵ مشهد بدست یکی از اراذل مسلح به شهادت رسیدند.در آن زمان مطرح شد که ماموران نیروی انتظامی آموزشهای لازم را درخصوص مواجهه با این شرایط را ببینند.تعلل در تصمیم گیری پلیس وچالاکی ضارب بی رحم منجر به شهادت ایشان شد‌.خداوند رحمتش کند
    • alireza IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      2 0
      انگار از قبل اینا برنامه داشتن ک این درجه دار رو بکشن احتمالا ازش کینه داشتن درضمن این فقط یه نفر بود که بشون حمله کرد درست نمیشه فهمید ک چرا نتونست بهش شلیک کنه شاید اسلحه ش کار نکرده و شایدم این زامبی جوری یهویی بهش حمله کرده که خدابیامرز دچار سردرگمی شده یعنی تو حالتی قرارگرفته ک نمی تونسته تصمیم درست رو بگیره خدارحمتش کنه خیلی اعصابم خورد شد ازوقتی ک فیلمشو دیدم بخصوص عکس دوتا بچه شو که حالا یتیم شدن.مناطق اطراف شیراز اینقد از این وحشی ها عمل اومده که نیروی انتظامی با یک عملیات ضربتی وخشن باید کاری کنه ک‌ دیگه هیچ کدوم از اینا جرات نکنند حتی از خونه بیان بیرون
    • ... IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      3 1
      زمان روحانی کثیف نیروهای نظامی ماضعیف شدند. تمام این خون هابه گردن اون بی شرفه
    • @ IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      3 2
      تمام این خون هابه گردن دولت قبلیه که باعث شدن نیروهای نظامیمون ضعیف بشن
    • محمد IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      4 0
      شهادتت مبارک خوب نشان دادی در چه کشوری زندگی می کنم جایی که ارازل آزاد و افراد شایسته اش این گونه باید تاوان نمایندگان بی لیاقت اش را بدهند.
    • فاطمه IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      5 1
      چرا شلیک نکرد؟؟ چون اگه شلیک میکرد یه عده غربگرا و از خدا بی خبر سرو کلشون پیدا میشد و میگفتن دولت راست راست ملتو میکشه و بعدشم دم از حق و عدالت میزدن و خواستار مجازات ایشون میشدن و میگفتن باید از سمتش برکنار بشه و.... کمتر کسی پیدا میشد که حقو بگه و بگه که برای دفاع از خودش و امنیت بوده متاسفانه اکثراً روحیۀ اوباش دوستیشون گل میکرد روحشون شاد
    • بنده خدا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      3 0
      الان پلیس ها خودشون میگن هیچ جوره حامی ندارن ....مجرم رو میگیرن بعد میرن پیش قاضی ، قاضی جلوی همون آدم ، پلیس رو ضایع میکنه بعد هم مجرمه میاد بیرون با پررویی تمام همه رو هم به باد مسخره میگیره ‌... وضع معیشت و رسیدگی به پرسنل هم که صفره ....سر صحبت پرسنل و خونواده هاشون بشینین دل بسیار پری دارن تازه همین شهدایی هم که جانشان رو در این راه میدن از ده تا شون یکی رو به عنوان شهید معرفی میکنن واونا رو به عنوان کسی که کم کاری کرده و دچار خطا شده هم خطاب میکنن ....وضع ظاهر خیابونای مارو هم که میبینن اگه پلیس ارج و قرب داشت این زنا میتونستن اینجوری بدون روسری تو انظار ظاهر بشن ؟ واقعا یه تحول اساسی باید توی نیروی انتظامی ایجاد بشه الان از هر کی سوال کنین فقط از دوران فرماندهی آقای قالیباف رضایت دارن که یک اقتداری به نیروی خودش داده بود و یه تحول همه جوره تو این نیرو ایجاد کرده بود بعد از ایشون همه چی به فنا رفت.
      • بهنام IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
        0 0
        احسنت .باور کن قاتلو با سند موتور آزاد می‌کنه قاضی .پلیس اصلا هیچ پشتی نداره
    • م.م IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      3 4
      این مامورجیگر شلیک نداشت. دیگه کی میخواست بفهمه اون یاروشوخی نداره اول سربازشو زده ودرضمن طرف قاتل فراری بوده واز جونش گذشته بوده پس مامور کی میخواسته وبایدازاسلحه استفاده کنه.درضمن احتمالا اسلحش خالی بوده یامیدونسته اسلحش دکوریه وخراب وگرنه درغیراینصورت جیگرشلیک نداشته وهمچین کسایی بدرد نیروی انتظامی نمیخورن وتاحالا هم خوب زنده مونده.والسلام
    • بهمن IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      1 1
      خدایش رحمت کند این عزیز را ولی دلیلی داشت نتوانست شلیک کند .بنده ۳۰ سال خدمت کردم هیچ نیرویی نیست آموزش کامل اسلحه نگهداری شلیک ودفاع ندیده باشد قانون بکار گیری صلاح کامل است ۴۴ سال است روشن نوشته شده و هیچ قدرتی قادر به جریمه وبرخورد با مامور نیست چنانچه قانون آن عمل کند اسلحه برای حفظ جان ناموس ودفاع از مردم وخود ویگان خود است زمانی که جان واسلحه خودت جان ومال مردم .ناموس ملت وکسی در خطر باشد قانون کامل روشن کرده که قادر هستی از اسلحه استفاده کنید پس گردن کسی نیست چون قانون نه دولت ونه ملت درست کردن قانون توسط قانونگذاران درست شده وله تمام نظامیان ایران ابلاغ و همیشه هم آموزش داده میشود این بنده خدا باید از سربازی که همراه ایشان بود پرسید موضوع چطور بود چرا اسلحه به کار نبرد پس تورا خدا دقت کنید در نوشتار واظهار نظرتازه تعدادی گفتن قانون برای نیروی نیست مگر میشود ۴۴ سال است انقلاب شده هزاران سارق دستگیر درگیری با قاچاقچی با اشرار درگیری خیابانی شده وپلیس دفاع کرده زخمی کرده کشته زنده دستگیر کرده تا کنون قانون درست نشده مگر گینه بی ساعو است یا آفریقا ما کشوری دارای قانون خوب وقانون
    • عزیزی IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      0 0
      بنظر من اصلاحاتی تو قوانین راجع به همین موضوع باید صورت گیرد من اگه جای مامور بودم یکی تو پاش میزدم چون قبلا سرباز هم زده بود نامرد. این وحشیارو باید کاری کنن بدتر از مرگ بشه تا درس عبرتی بشه واسه اوباشها
    • شاهین IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      قاتل با سند موتور آزاد نشه صلوات
    • علی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      0 0
      باید پلیس اقتدار داشته باشد و بتواند از سلاح خود استفاده کند باید حداقل چند گلوله به سر این جانی شلیک می‌کرد این قاتل باید هر چه زودتر شناسایی شود و به روشی که مامور پلیس را به شهادت رساند در میدان شهر گلویش را ببرند تا درس عبرت شود نه محترمانه دار زده شود