ترکیه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های گردشگری شهر ازمیر

ازمیر یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است و توریست‌های زیادی هستند که دوست دارند این شهر را ببینند. جاهای دیدنی ازمیر زیاد است و ترکیبی از ساحل‌ها، بناهای باستانی، شگفتی‌های طبیعی و تفریح‌های شبانه است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز،  ازمیر یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است و توریست‌های زیادی هستند که دوست دارند این شهر را ببینند. جاهای دیدنی ازمیر زیاد است و ترکیبی از ساحل‌ها، بناهای باستانی، شگفتی‌های طبیعی و تفریح‌های شبانه است. برای شناختن جاهای دیدنی ازمیر این مطلب را بخوانید.

بیشتر بخوانید:

ترکیه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های شهر استانبول

جاهای دیدنی ازمیر ، هیراپولیس-پاموکاله

بیش‌تر مردم و توریست‌ها این مکان را با نام «پاموکاله» می‌شناسند تا «هیراپولیس». هیراپولیس، اسم شهری قدیمی در کناره‌ی رود «لایکوس» است که به‌خاطر بهار زیبایش مشهور است. یکی از جاذبه‌های مهم این شهر وجود آب گرم کربنات‌دار میان آثار تمدن رومی به‌جای مانده از دوران باستان است که این مقصد را در لیست مهم‌ترین جاهای دیدنی ازمیر قرار می‌دهد.

بی‌نظیر است که در آب گرمی شنا کنید که املاحی به قدمت ۲۰۰ سال پیش از میلاد دارد. در سال‌های بسیار دور زمین‌لرزه‌ای شهر را ویران می‌کند و آن را به آب می‌ریزد.
شهر باستانی هیراپولیس، متعلق به امپراطوری روم شرقی بوده و بقایای آن در بالای قلعه‌ی سفید رنگی با ارتفاعی نزدیک به ۲ هزار ۷۰۰ متر و عرضی در حدود ۶۰۰ متر است که از فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری تپه‌های شهر «دنیزلی» قابل مشاهده است. تعداد زیادی چشمه‌های آب گرم مصنوعی در پاموکاله وجود دارد که راه رفتن با کفش در آن به‌علت ته‌نشینی مواد معدنی ممنوع است.

ساخت این چشمه‌ها به‌طرز فوق‌العاده زیبایی صورت گرفته و حتی دیدن آن هم خالی از لطف نیست. اما اگر به تاریخ بیش از این‌ها علاقه دارید، خبر خوش این‌جاست که موزه‌ای در همین شهر وجود دارد که نمونه‌هایی از آثار تاریخی و کشف شده شهرهای «کاریا»، «پیسیدیا» و «لیدیا» برای بازدید موجود است.

ترکیه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های گردشگری شهر ازمیر

تئاتر هیراپولیس ، دیدار از نمایشی باستانی در ازمیر

در شیب بالای ویرانه‎‌های هیراپولیس تئاتر با شکوهی وجود دارد که دهانه‌ای ۱۰۰ متری دارد. در این تئاتر که به سبک تئاترهای یونان باستان ساخته شده است و شبیه نمونه‌‍‌ی آتنی خود است، ویرانه‌های ساختمان پشت صحنه هم روبروی جایگاه تماشاگران مشهود است و این مساله آن را به یک جایگاه بی‌نظیر تبدیل می‌کند. این تئاتر در ۲۰۰ قبل از میلاد، بیش‌تر از ۲۰ هزار نفر را در خودش جا می‌داده است و حالا فقط حدود ۳۰ ستون از آن باقی‌مانده.

کلیسای سنت پلی‌کارپ ، رنگارنگ و جادویی

یکی از جاهای دیدنی ازمیر که نباید از دست داد، کلیسای کاتولیک «سنت پلی‎‌کارپ» است. این کلیسا در قرن ۱۷‌ام بنا شده. سنت پلی‎‌کارپ قدیمی‌ترین از نوع خود است که هنوز به کاربری خود ادامه می‌دهد. این کلیسا در سال ۱۹۲۲ از آتشی که اکثر بناهای مجاور را سوزاند، در امان ماند.

دیوارهای این کلیسا با نقاشی‌های دیواری پوشانده شده ‌است که در سده ۱۹ میلادی، توسط یک معمار به نام «ریموند چارلز پِرِه»، دوباره بازسازی شدند. لوسترهای شمعی بسیار این کلیسا، نور و رنگ بی‌نظیری به فضای این کلیسا می‌دهند.

کوه سیپیلوس ، سنگ نبشته‌ای تاریخی

از دیگر جاهای دیدنی ازمیر ، کوه سیپیلوس است که نشانه‌ی کار هنرمندانه و باستانی طبیعت است. این کوه به ارتفاع هزار و ۵۱۳ متر است و در افسانه‌ها و تاریخ منطقه مانیسا، حرف از آن زیاد است. بخشی از این کوه به‌صورت صخره‌ای حکاکی شده که به «نیوبه» معروف است. این قسمت از کوه به شکل زنی است در حال گریه کردن است. در افسانه‌های یونان باستان، نیوبه به «دختر تانتالوس» معروف است.

کدیفه‌کاله ، زیر پوست ازمیر

«کدیفه‌کاله»، یکی دیگر از جاهای دیدنی ازمیر است. این مکان به‌علت باروی سنگی که میان کوه‌های ازمیر جا خوش کرده است، معروف است. این قلعه به دوران یونان باستان (سده سوم پیش از میلاد) و شهر «سیمرنا» برمی‌گردد. در بالای برج کدیفه‌کاله، نمایی خارق‌العاده‌ای از شهر ازمیر و خلیج آن خواهید داشت که پیشنهاد می‌کنیم از دستش ندید.

آسانسور را جور دیگری تجربه کنید

اگر به دیدن «برج ساعت» ازمیر رفتید، نباید فراموش کنید که با یک پیاده‌روی ۲۰ دقیقه‌ای از برج ساعت می‌توانید آسانسور را ببینید. این بنا متعلق به سال ۱۹۰۷ میلادی است و فضای دل‌انگیز به‌همراه منظره‌ای بی‌نظیر دارد که از صخره‌ها تا ساحل «کاراتاس» را شامل می‌شود. کافه معروفی در بالای آسانسور وجود دارد که غذا و نوشیدنی‌های متنوع آن می‌تواند اوقات‌تان را در این مکان شیرین‌تر کند.

ازمیر را با این ساعت می‌شناسند

برج ساعت شاید یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ازمیر باشد. این برج تاریخی که نام دیگر آن ساعت کولسی (Saat Kulesi) است در میدان «کوناک» (Konak Square) و در مرکز ازمیر قرار گرفته است. این برج در سال ۱۹۰۱ میلادی توسط معماری فرانسوی برای گرامیداشت ۲۵‌امین سال تاج‌گذاری «عبدالحمید دوم» ساخته شده است. این برج با ارتفاعی ۲۵ متر نمایی سنتی دارد.

ترکیه را بیشتر بشناسیم/ جاذبه‌های گردشگری شهر ازمیر

افه‌سوس ، تاریخ فراموش شده رومیان

شهری باستانی از بقایای تمدن یونان که معماری فوق زیبا و بی‌نظیرش مسحورتان می‌کند. «افه‌سوس» به «افه‌زه» (Efeze) هم معروف است و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دوره‌ی روم بوده است. احتمالا این شهر دومین شهر بزرگ جهان در دوره‌ی خودش بوده است. در شرق مدیترانه، افه‌سوس بهترین بازمانده‌ی معابد باستان است که معبد «آرتمیس» را در خود جای داده است.

این معبد را جزو هفت شگفتی جهان باستان می‌دانند و بسیاری بر طبق کتاب مقدس افه‌سوس را خانه‌ی مریم، مادر حضرت عیسی مسیح می‌شمارند. این شهر باستانی چندین بخش متفاوت و بی‌نظیر دارد. کتابخانه «سلسوس»، «غار هفت‌خوابه‌ها»، «تئاتر»، «کلیسای مریم»، «خانه‌ی باکره»، «مسجد ایزابی»، «باسیلیکای سنت جان» و «معبد هادریان» از جمله این بخش‌ها هستند.

ماوی کوی ، آرام و بی‌سرو صدا

ماوی کوی به‌خطر کریستالی بودن آب و آکواریومش معروف است. ماوی کوی یکی از بهترین‌ها در ساحل های ازمیر است. در این‌جا شما می‌توانید با قایق‌های تفریحی کوچک زیر آب را هم ببینید و از خلیجی فیروزه‌ای لذت ببرید.

Boyalik Plaji ساحل لوکس ازمیر

از بین ساحل های ازمیر به‌خاطر ماسه‌های سفیدش با «ایلیکا» قابل مقایسه است. ساحل «بویالیک» ۲ کیلومتر ادامه دارد. این ساحل خیلی فضای راحت و طبیعی‌تری از ساحل‌های دیگر ازمیر دارد. باد آرام و محیط کم سر و صدا برای افرادی که نمی‌توانند در سروصدای زیاد جاهایی مثل ساحل چشمه دوام بیاورند، راه چاره است. اما بویالیک در همسایگی «آیایورگی کویو»ی پر سروصداست.

Ayayorgi Koyu ساحلی با آبی کبالتی

خلیج آیایورگی، معروف‌ترین جای چشمه است که دارای انواع و اقسام تفریحات تابستانی و ساحلی‌ست؛ از موسیقی و نوشیدنی و جمع‌های ساحلی گرفته تا آب‌تنی و ساحل کم عمق. این ساحل فضای سبز هم دارد. به‌علاوه قسمت‌هایی هم دارد که به‌علت آرام‌تر بودن آن برای خانواده‌ها مناسب‌تر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1131383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =