اختراع دستگاه برای شناسایی بیماری قلبی و فشار خون از طریق تلفن همراه

دانشجوی دکترای برق الکترونیک روش دیجیتال از اختراعات دستگاه سی جی خونگی را در نمایشگاه عصر امیدخبر داد و افزود: با این دستگاه هر فردی می‌تواند نوار قلب خود را در منزل بسنجد و اگر بیماری قلبی داشته باشد از طریق تلفن همراه می‌تواند مشاهده کند.

ایلقار رضایی، دانشجوی دکترای برق الکترونیک روش دیجیتال و مدیر عامل گوهر سپید خاورمیانه در گفت‌وگو  با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  اظهار کرد: بنده در زمینه طراحی مدارات الکترونیکی فعالیت می‌کنم و اختراعات ثبت شده دارم که در بین اختراعات خود دستگاه سی جی خونگی را در نمایشگاه عصر امید معرفی شده است. با این دستگاه هر فردی می‌تواند نوار قلب خود را در منزل بسنجد و اگر بیماری قلبی داشته باشد از طریق موبایل می‌تواند مشاهده کند. این دستگاه هم حالت سخت افزاری و هم حالت نرم افزاری دارد. برای افرادی که دچار بیماری قلبی هستند و مراجعه به پزشک برای آنها دشوار است، توصیه می‌شودکه حتما از این محصول استفاده کنند.

رضایی درباره وجه تمایز محصولات تولید شده خود نسبت به نمونه‌های خارجی یا مشابه‌های داخلی گفت: این محصول توسط خودمان طراحی، اختراع و ساخته شده است، هیچ نمونه داخلی و خارجی وجود ندارد که بخواهد در این زمینه رقابت بکند و همچنین این محصول در بسیاری از خانه ها و آزمایشگاه ها و توسط پزشکان قابل استفاده است و از این رو می توان گفت که با تولید انبوه آن می‌توان درآمدزایی خوبی انجام داد و همچنین چون نمونه خارجی از آن تولید نشده است، اگر بتوانیم این محصول را در داخل کشور تولید کنیم، می‌توانیم با صدور آن ارزآوری خوبی داشته باشیم.

همچنین  تاکید کرد: محصول تولید شده مرتبط است با تجهیزات قسمت پزشکی. امروزه کمبود تکنولوژی در تشخیص برخی بیماری ها بسیار مشکلات اساسی به وجود آورده است، برای مثال بیماری قلبی که جز اولین بیماری های مرگبار کل دنیا است و تکنولوژی کافی برای تشخیص این بیماری نداریم و اکثر بیماران قلبی بدون تشخیص فوت می کنند زیرا این بیماری است که دربسیاری از خانه ها وجود دارد و برای تشخیص آن باید به پزشک مراجعه کنند.

ایلقار رضایی درباره تاثیر رویداد بر کار خود گفت: صد البته تاثیر دارد رویداد یک حالتی است که در آن تمام کشور شرکت کردند و صندوق‌های فناوری و سرمایه گذاران متفاوتی از آن بازدید می‌کنند و همچنین برای تجاری سازی محصول به حالت رودررو با سرمایه‌گذارانمان ارتباط برقرار می‌کنیم و برای تجاری سازی محصول در نقاط کشورمان می‌توانیم این را عملی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =