تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ را بشناسید / تیم ملی سنگال

تیم ملی سنگال که نسبت به سایر تیم‌های راه‌یافته به جام جهانی کم‌تر شناخته شده است حالا در سومین حضور خود بدنبال تاریخ سازی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوبتال سنگال برای سومین بار است که به جام جهانی آمده است و در گروهی قرار دارد که شانس صعود کمی ندارد؛ یکی از القاب این تیم شیرهای ترنگا است که بین هوادارانش محبوب است.

سنگال در در جام جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۸ موفق به حضور در این رقابت‌ها شده بود که سال ۲۰۰۲ نمایش چشمگیری از خود نشان داد که تا مرحله یک چهارم نهایی نیز آمد.

بیشتر بخوانید

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ را بشناسید / تیم ملی ولز

گروه سنگال در جام جهانی

تیم ملی سنگال در گروه A مسابقات جام جهانی قطر با سه تیم اکوادور، قطر و هلند هم‌گروه است.

دوشنبه ۳۰آبان: سنگال-هلند

جمعه ۴آذر: قطر-سنگال

سه‌شنبه۸آذر: اکوادور-سنگال

نحوه صعود به جام جهانی

سنگال ابتدا در گروهی چهار تیمی و در حضور توگو، نامیبیا و کنگو با ۱۶ امتیاز سرگروه شدند و به تنهایی راهی دور سوم و نهایی شدند. آنها در این مرحله باید دیداری رفت و برگشت را مقابل مصر به انجام می‌رسانند تا تکرار فینال جام ملت‌های ۲۰۲۱ برگزار شود. شیرهای ترنگا ابتدا در قاهره با یک گل شکست خوردند اما در بازی برگشت با یک گل به برتری دست یافتند و بازی به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی کشیده شد،جایی که سفیدپوشان موفق شدند با نتیجه‌ی ۳ بر۱ به پیروزی برسند و جهانی شوند.

سرمربی

آلیو سیسه،  بازیکن پیشکسوت سنگالی و سرمربی تیم ملی این کشور که برای نخستین بار سنگال را در سال ۲۰۲۲ به قهرمانی جام ملت‌های آفریقا رساند. سیسه در جام جهانی ۲۰۰۲ حضور داشت و در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد.

بازیکنان و ستاره‌ها

هانری کامارا، ادریسا گوئی، راجر مندی، سادیو مانه، تونی سیلوا، چیخو کویاته، ژول بوکانده، لامین دیات،ال حاجی دیوف ، پاپا بویا دیوپ    

در میان لیست بازیکنان، سادیو مانه بازیکنی توانمندتر است که با مهارت‌های خاص خود می‌تواند تیم‌های حریف را آزار دهد.

انتهای پبام/

کد خبر: 1158289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =