برندهای چینی یک‌سوم بازار خودروی روسیه را در اختیار دارند

برندهای چینی حدود یک‌سوم بازار خودروی روسیه را در اختیار دارند. سهم این خودروها از ۹.۶درصد ابتدای سال جاری میلادی تا ۳۱.۳درصد افزایش یافته است.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از رویترز، برندهای چینی حدود یک‌سوم بازار خودروی روسیه را در اختیار دارند. بخش خودرو بیش‌از هر بخش دیگری از صنعت نشان‌دهنده اهمیت روزافزون چین در اقتصاد روسیه به‌دنبال خروج شرکت‌های غربی است.

 فروش خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک در روسیه حدود 61 درصد نسبت‌به سال گذشته کاهش یافته است، چون تحریم‌های غربی دسترسی این کشور به برخی مواد را کاهش داده و تقاضا را پایین آورده است. بالا رفتن قیمت‌ها هم به این صنعت آسیب رسانده است.

 اما فروش خودروهای سواری برند چینی از جمله هاوال، چری و جیلی افزایش یافته و به 16138 واحد در ماه نوامبر رسیده است، یعنی تقریباً دو برابر 8235 خودرویی که در ژانویه فروخته شده بود. سهم خودروهای چینی در بازار روسیه از 9.6 درصد تا 31.3 درصد بالا رفته است.

 طبق گزارش انجمن کسب‌وکارهای اروپا، فروش خودروهای سواری و خودروهای تجاری سبک جدید در روسیه در ماه نوامبر برابر با 46403 بود و باید برای کل سال جاری میلادی به حدود 600 هزار برسد.

 تعداد خودروهای غربی تولیدشده در روسیه بسیار پایین است و واردات کمی هم صورت می‌گیرد، بنابراین بازار بین صنایع خودروی روسیه و چین تقسیم شده است.

 اکثر خودروسازان غربی که از زمان ساخت کارخانه‌های خود در روسیه در اوایل سال 2000 درحال رقابت با خودروسازان داخلی برای سهم بازار بوده‌اند، فعالیت خود را پس‌از حمله این کشور به اوکراین در ماه فوریه متوقف کردند.

 اگر شرایط اقتصاد تغییری نکند، تولیدکنندگان چینی حدود 35 درصد از فروش خودرو در روسیه در سال آینده میلادی را در دست می‌گیرند.

منبع: تسنیم

 انتهای پیام/

کد خبر: 1162917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =