باید به جایی برسیم که دانشجویی نباشد که عضو تشکل‌های دانشجویی نیست/ ۶۱هزار دانشجو در جشن‌های روز دانشجوی دانشگاه آزاد شرکت کردند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید از ۱۲۰هزار دانشجوی تشکلی به یک میلیون و دویست دانشجوی عضو تشکل برسیم تا دانشجویی را نداشته باشیم که عضو تشکل نیست.  

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عصر امروز نشست صمیمی دکتر طهرانچی با تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در محل سازمان مرکزی این دانشگاه با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونین و جمعی از دانشجویان از سراسر کشور برگزار شد.  

دکتر طهرانچی اظهار کرد: امام خمینی (ره) مردم را از حالتی که سفارت‌خانه‌های خارجی بر کشور حکمرانی می‌کردند، خارج کرد و به نقطه‌ای رساند که آمریکا، رژیم صهیونیستی و همه مستکبران به دنبال آسیب وارد کردن به این درخت تنومند هستند؛ زهی خیال باطل!

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب در ابتدای دولت یازدهم هشداری دادند که شاید هویت انقلاب و جامعه دستخوش تغییر شود که این نکته با اشاره به فضای مجازی آن را فرمودند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامیادامه داد: ترک فعل‌های ما باعث شد آثار نابه‌هنجار این مسئله را در سه ماه اخیر مشاهده کنیم. سبک زندگی متاثر از علم و فناوری به صورت شتابان درحال تغییر است و البته این سبک زندگی برگرفته از یک نگاه تمدنی است. 

دکتر طهرانچی تصریح کرد: وقتی به تمدن غرب می‌نگریم، آن را مجموعه‌ای از مراحلی می‌بینیم که از انقلاب صنعتی در ۱۷۸۰ شروع شد و غرب معمولا هر ۵۰ سال یک‌بار یک بروز و ظهور داشته است. 

به گفته او، تضادهایی نیز همزمان در جوامع غربی رشد کرد؛ مثلا رمانتیسم به عنوان یک نهضت اعتراضی به‌روز پیدا کرد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در عصر سوم یا عصر امپریالیسم که هواپیما، برق و صنایع اتومبیل به‌روز کرد، دانشگاه به دنبال تبدیل تحقیقات خود به یک منبع مالی رفتند. در این هنگام فاشیسم در آلمان و کمونیسم در شوروی نهضت‌های اعتراضی نسبت به تمدن غرب به‌وجود آمدند. 

وی خاطرنشان کرد: کسی که آلزایمر تاریخی دارد، آینده نخواهد داشت. کسی که قحطی ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ هجری شمسی که توسط انگلیس به‌وجود آمد و باعث کشته‌شدن نیمی از جمعیت ایران شد را فراموش می‌کند، در خیابان پرچم انگلیس را بلند می‌کند و از برد تیم انگلیس خوش‌حال می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: روسای دولت‌های انگلیس، آمریکا و شوروی کنفرانس تهران را ۴ روز در تهران در حالی برگزار کردند که شاه ایران از آن بی‌خبر بود و تنها گذاشتند یک‌بار بیاید و از جلوی آن‌ها رد شود. 

او گفت: رئیس دانشگاه خادم دانشجوها است تا دانشجویان بتوانند در مسیر تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی را پیش روند. تشکل اگر مفهوم شبکه را به خود اضافه نکند، نمی‌تواند برای صیانت از خود، دانشگاه و فرهنگ وارد عرصه شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: جنگ ترکیبی اخیر جنگی شبکه‌ای بود که پاسخ‌اش نیز باید شبکه‌ای باشد که بهترین محل پاسخ‌گویی آن تشکل است. باید از ۱۲۰هزار دانشجوی تشکلی به یک میلیون و دویست دانشجوی عضو تشکل برسیم تا دانشجویی را نداشته باشیم که عضو تشکل نیست.  

دکتر طهرانچی معتقد است که ما نیازمند یک گفتمان دانشجویی هستیم که چتر فعالیت‌های خو را بر روی همه دانشجویان، حتی کسانی که در ظاهر با ما متفاوت اند، باز کند. 

او همچنین تاکید کرد: مجموع دانشجویانی که از دانشگاه آزاد در ناآرامی‌های اخیر شرکت کردند، با تکرار حدود ۶هزار نفر بوده است اما بر اساس آمار تنها ۶۱ هزار نفر در جشن روز دانشجوی دانشگاه آزاد در سراسر کشور شرکت کردند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1163094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =