مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها غیرحضوری شدند؟

در پی تشدید آلودگی هوا در برخی شهرها و تداوم پایداری جو مدارس و دانشگاه‌ها در تعدادی از استان‌ها غیرحضوری شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، در پی تشدید آلودگی هوا در برخی شهرها و تداوم پایداری جو مدارس و دانشگاه‌ها در تعدادی از استان‌ها غیرحضوری شدند.

 شهر قم؛ غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی روز یکشنبه

محسن اروجی بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به انباشت آلودگی هوا در شهر قم و بنا به مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، کلیه مهدکودک و کودکستان‌های قم روز یکشنبه ۱۱ دی ماه تعطیل خواهند بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قم بیان داشت: فعالیت‌های آموزشی دوره اول و دوم ابتدایی مدارس در شهر قم نیز فردا یکشنبه به صورت غیر حضوری می‌باشد.

وی همچنین عنوان داشت: مدارس سایر شهرستانها و بخش‌های استان قم تغییری نخواهد داشت و به فعالیت خود همانند روزهای گذشته ادامه می‌دهند.

قزوین؛ غیرحضوری شدن مهدکودک‌ها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و استثنایی نواحی یک و دو

استمرار و افزایش آلودگی هوا مهدکودک‌ها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و استثنایی نواحی یک و دو قزوین را تعطیل کرد.

بنا به اطلاعیه اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین، همه مدارس شهرستان قزوین فردا در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل هستند.

همچنین عوامل اجرایی در مناطقی که آموزش‌ها مجازی است، جهت پاسخگویی به اولیا، دانش آموزان و ارباب رجوع در مدارس حاضر هستند.

البرز؛ غیرحضوری شدن دانشگاه‌ها و مدارس فردا و پس‌فردا

احمد افضلی عصر شنبه در حاشیه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، کاهش سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها را علت اصلی این وضعیت ذکر کرد و اظهار داشت: بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی، در پی آلودگی شدید هوای البرز، آموزش در همه دانشگاه‌ها و مدارس استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۱۱ و ۱۲ دی ماه به صورت مجازی برگزار شده و امتحانات نهایی طبق برنامه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس مهدهای کودک و پیش دبستانی نیز تعطیل خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: آلودگی هوای استان تا روز دوشنبه ۱۲ دی ماه ادامه دارد. در این راستا از تمامی شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری در سطح شهرها خودداری کرده و تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

اصفهان؛ غیرحضوری شدن مدارس دوره اول و دوم ابتدایی، شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا صبح و عصر امروز تشکیل شد، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فردا یکشنبه ۱۱ دی ماه همه مدارس استان اصفهان فعال است.

وی اضافه کرد: فردا یکشنبه ۱۱ دی ماه تنها مدارس دوره اول و دوم ابتدایی، شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به صورت غیرحضوری و مهدهای کودک و پیش دبستانی این دو شهرستان تعطیل است.

شیشه فروش تأکید کرد: همچنان توصیه می‌شود شهروندان از ورزش در فضای باز اجتناب کنند و تردد خود را در هسته‌های مرکزی و پر ترافیک شهرها کاهش دهند.

کد خبر: 1165697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =