دانشجویان شرکت‌کننده در طرح پویش به استخدام صنایع درمی‌آیند/ تعامل بهتر بخش خصوصی با دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشجویان قدیمی شرکت‌کننده در این طرح که شرایط لازم و کافی را داشته باشند، در مجموعه‌های صنعتی و کاری استخدام می‌شوند.

 پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون اجرای طرح پویش در این دانشگاه بیان کرد: خوشبختانه دوسال قبل تفاهم‌نامه طرح پویش بین دانشگاه آزاد اسلامی و اتاق بازرگانی در استان اصفهان امضا شد که اجرای آن در اوایل به صورت پایلوت بود و بعد از مدتی به صورت جدی عملی شد. مشکلاتی از مربوط به اداره کار و تامین اجتماعی که وجود داشت اکنون برطرف شده‌اند و در حال حاضر این طرح به صورت وسیع‌تری در استان اصفهان در حال اجرا است.

۱۵۰۰ دانشجو از واحد اصفهان در صنعت فعال هستند

وی ادامه داد: دانشجویان قدیمی شرکت‌کننده در این طرح که شرایط لازم و کافی را داشته باشند، در مجموعه‌های صنعتی و کاری استخدام می‌شوند. بخش دیگری از دانشجویان در قالب این طرح مشغول فعالیت یا در مرحله انتخاب شدن هستند تا وارد بخش تولید، صنعت و تجارت شوند.
 
نجفی تاکید کرد: بخش خصوصی از بخش دولتی در اجرای طرح پویش شامل جذب و بورسیه دانشجویان موفق‌تر بود. صنایع وابسته به بخش خصوصی، بخش‌های خدماتی، مراکز مشاوره، مدارس غیرانتفاعی و سما، شرکت‌ها در حوزه IT و نرم افزار از جمله فعالین خصوصی در تعامل با دانشگاه هستند که  در جذب دانشجویان طرح پویش راغب‌تر بودنده‌اند.
 
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: از سویی صنایع و اقتصاد به شدت به نیروی انسانی متخصص نیاز دارند و از طرفی هم دانشجویان نیاز به وارد شدن در محیط واقعی کار دارند تا هم تجربه به دست آورند و هم اینکه آمادگی لازم را برای آیند خود داشته باشند.
 
او اظهار کرد: بسترسازی برای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان یا نوپا در آینده برای دانشجویانی که به سمت محیط صنعت می‌روند،تولید ایده، محصول و تاثیرگذاری در بازار سبب پیدایش انیگیزه در دانشجویان می‌شود تا با انگیزه بیش‌تر و بادقت بهتری درس بخوانند. همچنین جریان مطالبه‌گری از اساتید برای ارائه کاربردی‌تر دروس ایجاد می‌شود.
 
پیام نجفی در پایان خاطرنشان کرد: امسال نمایشگاه پویش در هفته پژوهش در دانشگاه برگزار شد و بالغ بر سیصد تا چهارصد نفر در این طرح ثبت نام کردند و این روند ادامه دارد. تقریبا دو الی سه هفته یک‌بار صنعتی فراخوان می‌زند و دانشجویان با حضور در دانشگاه مصاحبه می‌شوند و سپس برای شروع فعالیت‌شان دعوت می‌شوند.
 
خبرنگار مرجان ولی زاده
انتهای پیام/

کد خبر: 1165763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =