علیرضا اکبری، ابرجاسوس انگلیس اعدام شد + فیلم اعترافات

علیرضا اکبری، معاون اسبق وزیر دفاع ایران و ابرجاسوس انگلیس به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علیرضا اکبری که طی سال های اخیر از طریق ارتباط با شبکه های جاسوسی و اطلاعاتی به ویژه MI۶ خیانت های بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران مرتکب شده بود به اتهام فساد فی الارض و جاسوسی به اعدام محکوم شد.

علیرضا اکبری جاسوس انگلیس کیست؟

علیرضا اکبری متولد سال 40 و با سابقه 70 ماه جبهه است که بخشی از سوابق وی به این شرح است: معاون اسبق حوزه روابط خارجی وزارت دفاع، مشاور سابق فرمانده نیروی دریایی ارتش، معاون اسبق حوزه دفاعی و امنیتی مرکز تحقیقات وزارت دفاع، معاون اسبق سازمان نظامی اجرای قطعنامه 598.

وی با توجه به سوابق کاری و دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده مورد توجه سرویس اطلاعاتی انگلیس قرار گرفت. شناسایی وی در یک نشست دیپلماتیک صورت گرفت و مستقیماً از سوی سفیر انگلستان در تهران دعوت به همکاری می‌شود و از طریق یک سیستم امن ارتباطی و لپ تاپ با آنها ارتباط می‌گیرد. 

از جمله مأموریت‌های وی برای جاسوسی، افشای روش‌های دور زدن تحریم‌ها، مذاکرات هسته‌ای و اطلاعات درباره افراد تأثیرگذار نظام همچون شهید فخری‌زاده بود. 

اکبری یک بار در سال 87 به جرم جاسوسی توسط وزارت اطلاعات دستگیر می‌شود اما بعد با قید وثیقه آزاد شد و به انگلستان رفت. MI6 از ترس به دام افتادن این جاسوس، سناریوی سکته ساختگی را طراحی می‌کند؛ به این نحو که وی به بهانه سکته به بیمارستان منتقل می‌شود و بهانه وی برای عدم بازگشت به ایران این است که اجازه خروج به دلیل بیماری به وی نمی‌دهند. 

طبق اعترافات وی، MI6 با علایق و سلایق و شخصیت‌های اکبری آشنایی کامل داشتند و بطور دقیق وی را روانشناسی کرده بودند. 

وی سال 98 از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) مورد شناسایی قرار می‌گیرد و به جرم جاسوسی و افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده بود. 

علیرضا اکبری جاسوس انگلیس کیست؟

اکبری چگونه جذب سرویس جاسوسی انگلستان شد؟

تصاویر تعقیب و مراقبت دیدار اکبری و با افسران MI۶

 ماموریت‌های اکبری؛ از افشای نحوه دور زدن تحریم‌ها تا شناساندن شهید فخری‌زاده

سکته ساختگی اکبری با طراحی  MI۶

انگلیسی‌ها اکبری را روانشناسی کرده بودند!

تصاویر دستگیری علیرضا اکبری

انتهای پیام/

کد خبر: 1167342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =