خرید تضمینی محصولات مددجویان در سرای نوآوری گیاهان زینتی گرگان

سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با بیان اینکه قرار داد راهبری شغلی از سال گذشته با کمیته امداد (ره)منعقد شده و اغلب مددجویان بعد از گذراندن دوره آموزشی گلخانه تاسیس کردند، گفت: این سرا در قالب خرید تضمینی از تولیدات محصولات با کیفیت مددجویان حمایت می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سرای نوآوری گیاهان زینتی فرهیختگان در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به منظور اصلاح روند تصمیم‌گیری درباره تولید یا عدم تولید گیاهان مختلف به صورت گزارش مدیریتی اقدام کرد که به این شکل، سود و زیان تک‌تک گل‌های مجموعه قابل احتساب است. مجموعه در این سال موفق به۱۳درصد افزایش سوددهی و دریافت۱.۴ میلیارد تومان سود خالص شد.

درآمد ۱/۵ میلیاردی دانشگاه آزاد گرگان از سرای نوآوری گیاهان زینتی

محسن‌ تجری، سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  با بیان اینکه در این سرا از افراد نیازمند و زنان سرپرست خانوار و تحت پوشش کمیته امداد(ره) حمایت می‌شود، گفت: برای مددجویان کمیته امداد (ره) بجای ارائه بسته‌های حمایتی اقدام به آموزش آنها کرده است، چون در شرایط کنونی جامعه بجای مدرک به تخصص نیاز دارد. برای تحقق این مهم با کمیته امداد (ره) قرار داد راهبری شغلی منعقد شد و بر این اساس برای مددجویان دوره کارآموزی برگزار می‌شود.

سرپرست سرای نوآوری کشت و تجاری‌سازی گیاهان زینتی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان افزود: در این دوره‌ها تمامی مهارت‌ها به افراد آموزش داده می‌شود. همچنین با سازمان نظام مهندسی کشاورزی گلستان تفاهم‌نامه منعقد شده تا اعضای نظام مهندسی و فارغ التحصیلان باغبانی و کشاورزی بتوانند در زمینه فعالیت‌های تخصصی به مهارت آموزی بپردازند.

وی ادامه داد: در شورای شتاب دهنده هم اقدامات تشویقی برای این افراد اعمال می‌شود و بر این اساس علاقمندان و نوآوران شناسایی شده و بعد از اتمام دوره در این سرا جذب می‌شوند. با توجه به اینکه طرح پویش اشتغال از اقدامات مورد تاکید تصمیم گیران و پلی در راستای ارتقای مهارت آموزی و ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، گفت: بر اساس این طرح دانشجویان در رشته‌های متعدد هم تحت آموزش گیاه شناسی قرار گرفته و به این شکل فرد در کنار مهارت آموزی به اشتغال و کسب درآمد می‌پردازند که همین اقدام در راستای کارآفرینی توانسته موثر عمل کند. باید دانست که افراد فعال در این سرا با توجه به شرایط می‌توانند وقت اختصاص دهند.

تجری تاکید کرد: قرارداد راهبری شغلی از سال گذشته با کمیته امداد(ره)منعقد شده است و اغلب افراد بعد از گذراندن دوره آموزشی گلخانه تشکیل داده و در صورت تولید محصولات با کیفیت این سرا خرید تضمینی از تولید کنندگان را در دستور کار خود دارد. فعالیت سرای نوآوری گیاهان زینتی واحد گرگان بستر مناسب برای ظهور ایده‌های نوپا با هدف افزایش بهره‌وری، توانمندسازی دانشجویان و کاربردی‌ کردن آموزش در زمینه حل مسائل است.

خبرنگار: فاطمه بینایی

انتهای پیام/

کد خبر: 1171511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =