تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد شهرکرد به ارتفاعات اشترانکوه صعود کرد

تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد شهرکرد به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد شهرکرد و به همت ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه، همزمان به دوقله مرتفع اشترانکوه، بام لرستان، قله کلورید با ارتفاع ۳هزار و ۷۵۰ متر و پل پازن پیر با ارتفاع 3 هزار و ۸۴۹ متر با موفقیت صعود کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی همتیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هدف از صعود تیم کوهنوردی دانشگاه به ارتفاعات بام لرستان را زنده نگه داشتن یاد و خاطرات 8 دانشجوی شهید دانشگاه عنوان کرد.

همتیان یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد افتخار دارد در دهه 60 ، دوران جنگ تحمیلی، 7 دانشجوی شهید و در سال 1401 یک دانشجوی شهید مدافع امنیت، تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

وی افزود: اشترانکوه‌، از بلندترین‌ رشته‌ کوه‌های‌ کوهستان‌ زاگرس و در فاصله دو شهرستان‌ دورود و الیگودرز از استان‌ لرستان‌ قرار گرفته‌ است‌.

علی همتیان اظهار کرد: این رشته کوه از لحاظ گونه‌های جانوری و گیاهی جزء مناطق حفاظت شده است و در سال ۱۳۴۸ در فهرست محیط زیست جهانی قرار گرفت.

اضافه می شود: جلال کریمی دانشجوی دکترای تخصصی حقوق دانشگاه آزاد شهرکرد و فرزند شهید سرپرستی تیم کوهنوردی را بر عهده داشت.

انتهای پیام /

کد خبر: 1184434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =