ترامپ روز جمعه با نتانیاهو  دیدار خواهد کرد

در جریان سفر «بنیامین نتانیاهو» به واشنگتن دی‌سی، «دونالد ترامپ» اعلام کرد که با او در عمارت فلوریدا دیدار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه جهت دیدار با مقامات و سخنرانی روز چهارشنبه در کنگره آمریکا وارد واشنگتن دی‌سی شد؛ سفری که تا این لحظه جنجال‌هایی را به دنبال داشته و هم‌چنین روز سه‌شنبه جمعی از یهودیان داخل ساختمان کنگره تظاهرات کرده و خواهان آزادی فلسطین، توقف جنگ غزه و عدم ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو در آمریکا به دنبال چیست؟ / احتمال خوش رقصی نخست وزیر اسرائیل برای ترامپ

روزنامه نیویورک پست با اشاره به پست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» نوشت: «مشتاقانه منتظر استقبال از بی‌بی نتانیاهو در عمارت مارالاگو در پالم بیچ فلوریدا هستم.»

این روزنامه آمریکایی می‌گوید که ترامپ و نتانیاهو روز جمعه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

پلیس کنگره آمریکا گفت که حدود ۲۰۰ نفر را به بهانه ورود غیرقانونی به داخل ساختمان اداری «کانن هاوس» در واشنگتن علیه ادامه حمایت ایالات متحده از رژیم صهیونیستی دستگیر کرده است.

«مایک جانسون» رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا هم پیشتر هشدار داده که اگر کسی از جمله دموکرات‌ها بخواهد در سخنرانی نخست‌وزیر نتانیاهو در کنگره اخلال ایجاد کنند، دستگیر خواهد شد.

دونالد ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ در ادامه پست خود نوشت: «در حین اولین دوره ریاستم، ما صلح و ثبات در منطقه داشتیم حتی زمانی که پیمان تاریخی ابراهیم امضا شد.»

ابتدا ترامپ گفت که این دیدار روز پنجشنبه انجام خواهد شد اما فورا تاریخ آن را به دلیل برنامه‌های کاری به روز جمعه تغییر داد.

او هم‌چنین با تکرار ادعاهای پیشین خود مبنی بر توقف همه جنگ‌ها در صورت ریاست مجددش، گفت: «همانطور که در هفته‌های اخیر در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور زلنسکی و دیگر رهبران جهان در هفته‌های اخیر گفته‌ام، دستورکار صلح من نشان خواهد داد که این جنگ‌های وحشتناک، مرگبار و درگیری‌های خشونت‌آمیز باید پایان یابند.»

ترامپ که پس از کناره‌گیری «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی ظاهرا با «کامالا هریس» معاون بایدن رقابت خواهد کرد، افزود: «کامالا هریس قادر به توقف این جنگ‌ها در سرتاسر جهان نیست.»

«جو بایدن» یکشنبه شب از نامزدی حزب دموکرات کناره‌گیری کرد و این اقدام او به دنبال فشارهای فزاینده از سوی هم‌حزبی‌هایش به دلیل عملکرد ضعیف او در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ رخ داد. در حال حاضر به احتمال زیاد باتوجه به حمایتی که کامالا هریس از نمایندگان دموکرات دریافت کرده، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باشد.

«کامالا هریس» تنها در ۲۴ ساعت پس از کناره‌گیری «جو بایدن»، ۸۱ میلیون دلار توسط حامیان مالی دموکرات‌ها دریافت کرد و هم‌چنین منابعی گزارش دادند که او حمایت اکثریت نماینده‌های این حزب را به دست آورده و احتمالا با این تفاسیر در ماه آینده میلادی نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۴ خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =