واحدهای «حامی مادر» در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شوند/ کاهش ۵۰ درصد از موظفی حضور بانوان هیأت علمی دارای فرزند زیر ۶ سال

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دستورالعمل اجراییِ طرح دانشگاه حامی مادر که تصویب آن مربوط به سال‌های گذشته است؛ به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عاصمه قاسمی اظهار کرد: بر این اساس واحدهایی که دارای شاخصه‌های دانشگاه حامی مادر باشند به عنوان واحد حامی مادر معرفی خواهند شد و از تسهیلات آموزشی، پژوهشی، فضای فیزیکی و...بهره‌مند خواهند شد.  

هدف کمیته تعامل دانشگاه و خانواده همگرایی فرهنگی اجتماعی خانواده‌ها است

وی ادامه داد: «طرح ایجاد واحدهای حامی مادر» در هیأت رئیسه دانشگاه به تصویب رسید تا زنان در دانشگاه هم به‌عنوان یک نخبه علمی، به جامعه خدمت کنند و هم به وظیفه مادری خود عمل کنند.

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دو بند از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز که نیاز به بخشنامه اجرایی داشت در بیست و چهارمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی تعیین تکلیف شد.

پایه استحقاقی برای بانوان هیأت علمی در سال تولد فرزند 

وی تصریح کرد: مقرر شد که ۵۰ درصد از حضور بانوان هیات علمی که فرزند زیر ۶سال دارند کم شود همچنین پایه استحقاقی هم برای بانوان هیات علمی در سالی که فرزند به دنیا می آورند، درنظر گرفته شد.   

قاسمی  به مواردی از دستورالعمل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: به منظور ارج نهادن به مقام مادر و بنیان خانواده، به بانوان هیأت علمی دانشگاه در سال تولد فرزند یک پایه استحقاقی بدون طی مراحل اخذ پایه و ضوابط لازم تعلق می‌گیرد همچنین برای حمایت از موضوع فرزندآوری، مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزندان دوقلو یا بالاتر به دنیا می‌آورند، به ۱۲ ماه افزایش یافت. 

وی ادامه داد: براساس یکی از بندهای این دستورالعمل، بازپرداخت بدهی مادران از وام‌های دانشگاه، به بعداز بازگشت آنها از مرخصی زایمان موکول می‌شود و بانوان کارمند و عضو هیأت علمی باردار میتوانند  به مدت ۴ ماه از دورکاری استفاده کنند البته این موضوع تنها برای مشاغلی که امکان دورکاری دارند، اجرایی خواهد شد. 

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دستورالعمل مذکور قوانین متعددی از جمله حق مسکن، ساخت و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی و... را شامل می‌شود، تصریح کرد: در این دستورالعمل  مصوب شد دانشجویانی که باردار یا دارای فرزند زیر ۲ سال هستند، در صورت تقاضا می‌توانند به مدت ۴ نیمسال در واحد الکترونیکی مهمان شده و به صورت غیرحضوری در کلاس‌های خود شرکت کنند و یا اینکه در یک واحد هم‌سطح یا پایین‌تر که نزدیک محل سکونت آنهاست، تحصیل کنند. 
انتهای پیام/ 

کد خبر: 1186989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =