سالانه ۲۵ درصد از نیروهای شرکتی دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل وضعیت می‌شوند

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۲۳۰۰ نفر نیروی شرکتی دارد که بر اساس مصوبه اجلاس تبریز، مقرر شد سالیانه ۲۵ درصد از این تعداد تبدیل وضعیت شوند و این فرآیند در یک بازه دو یا سه ساله به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید در خصوص معوقات و مطالبات دانشگاه آزاد از دولت به ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند تا پایان نیمسال گذشته مبلغ  ۱۳۰۰ میلیارد تومان از بنیاد شهید طلب داریم.  

افزایش ۲۷ الی ۶۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مقرر شد بنیاد شهید از طریق سهام شرکت‌هایی که دولت برای این بنیاد درنظر گرفته تسویه کند که این امر تا کنون محقق نشده است اما طی رایزنی با بنیاد شهید قول مساعد داده‌اند که از طریق سهام شرکت های دولتی در اسرع وقت تسویه کنند.  

قول مساعد بنیاد شهید برای تسویه بدهی دانشگاه از طریق سهام شرکت‌های دولتی

جاوید در خصوص بدهی سایر نهادها نیز خاطرنشان کرد: مراوداتی هم با کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی و... داشتیم که همه به روز شده و تنها بنیاد شهید باقی مانده و آن هم با تعاملات و رایزنی‌های در حال انجام حل خواهد شد.  

تمام نیروهای شرکتی باید از طریق شرکت فرهیختگان وارد واحدهای دانشگاهی شوند

وی در خصوص آخرین وضعیت نیروهای شرکتی در دانشگاه آزاد اسلامی هم تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی حدود سه سال است فرآیندی آغاز شده که تمام نیروهای شرکتی از طریق شرکت فرهیختگان که صددرصد آن متعلق به دانشگاه آزاد است وارد سیستم واحدهای دانشگاهی شوند تا حق و حقوق آنها تمام و کمال پرداخته شود.  

جاوید با اشاره به مصوبات بیست و سومین اجلاس دانشگاه که در مشهد برگزار شد؛ اضافه کرد: یکی از بندهای مصوبات این بود که نیروهای شرکتی از طریق شرکت فرهیختگان جذب شوند.  

دانشگاه آزاد ۲۳۰۰ نفر نیروی شرکتی دارد

جاوید ادامه داد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی ۲۳۰۰ نفر نیروی شرکتی داریم که بر اساس مصوبه اجلاس تبریز، مقرر شد سالیانه ۲۵ درصد از این تعداد تبدیل وضعیت شوند و به نظر می‌رسد در یک بازه دو یا سه ساله به سرانجام برسد. 

نیروهای شرکتی با بیش از ۸ سال سابقه و دارا بودن شرایط عمومی حتما تبدیل وضعیت می‌شوند

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بنابراین طبق بخشنامه اول نیروهای شرکتی که بیش از ۸ سال سابقه کار داشته باشند و حائز شرایط عمومی هم باشند ما این قول را می‌دهیم که حتما تبدیل وضعیت خواهند شد.  

وی افزود: به طور کلی هر گونه نیروی شرکتی که از سالهای گذشته با دانشگاه آزاد همکاری داشته‌اند باید از طریق شرکت فرهیختگان وارد واحدهای دانشگاهی شوند تا به طور کامل به حق و حقوق خود دست پیدا کنند.  

نیروهای شرکتی در حقوق و مزایا تابع قانون تأمین اجتماعی هستند

جاوید در خصوص افزایش حقوق نیروهای شرکتی نیز اظهار کرد: نیروهای شرکتی دقیقا تابع قانون تامین اجتماعی هستند یعنی تامین اجتماعی هر میزان افزایش حقوق اعلام کند ما همان حقوق را اعمال خواهیم کرد بنابراین تابع قوانین دانشگاه نیستند مگر اینکه تبدیل وضعیت شوند.

فرآیند تبدیل وضعیت در دانشگاه آزاد یکسال کاهش یافت

 معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی وضعیت کارمندان در این دانشگاه را رسمی قطعی، رسمی آزمایشی، قرارداد کار معین و نیروهای شرکتی برشمرد و گفت: برای تبدیل وضعیت نیروهای رسمی آزمایشی به رسمی قطعی باید دوسال سپری میشد و برای تبدیل وضعیت نیروهای کار معین به رسمی آزمایشی هم باید ۵ سال می‌گذشت که بر اساس مصوبه چهل و نهمین جلسه هیأت امنا هر کدام از این فرآیندها را یکسال کوتاه کردیم.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1187353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =