روند کاهشی قیمت‌ طلا ادامه دارد

فعال بازار طلا اعتقاد دارد که در هفته نخست تیرماه بازار طلا آرام و باثبات بود و پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش تقاضا قیمت‌ها کاهشی باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا اظهار کرد: هفته گذشته قیمت جهانی طلا و فلزات گران‌بهای نقره، پلاتین و پالادیوم با کاهش همراه بود. بهای جهانی طلا به طور متوسط با ۱۴ دلار کاهش در آخرین معاملات روز گذشته به ۱۹۰۷ دلار رسید.

قیمت طلا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید

وی افزود: نرخ ارز در هفته گذشته با توجه به اتفاقات روسیه افزایش چند صدم درصدی داشت اما دوباره به قیمت‌های سطح اولیه بازگشت.

کشتی‌آرای بیان کرد: وضعیت بازار داخل طلا با توجه به روند کاهشی انس جهانی با نوسان اندکی همراه بود اما در مجموع باید گفت که هفته باثبات و آرامی را در نخستین روزهای تیرماه شاهد بودیم.

وی گفت: در هفته گذشته سکه طرح قدیم، نیم سکه و ربع سکه تغییر قیمتی نداشت و سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کرد. سکه‌های یک گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشتند.

این فعال صنفی اظهار کرد: همچنین هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته تغییر قیمتی نداشتند.

وی ادامه داد: حباب سکه به دلیل کاهش تقاضا ۱۰۰ هزار تومان کم شد و به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای گفت: بازار طلا در نخستین روزهای گرم تیرماه بسیار بسیار آرام، باثبات و کم نوسانی بود و پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش تقاضا قیمت‌ها همچنان کاهشی باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1187580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =