طرح پویش، ارتباط دانشگاه و صنعت را دوطرفه کرد

نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: راه یک طرفه‌ای که قبلاً در ارتباط دانشگاه با صنعت وجود داشت با آمدن طرح پویش دو طرفه شد که این افتخار دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیست و پنجمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور مجید مشکینی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و دیگر اعضای رسمی این جلسه در واحد اهواز برگزار شد.

مجید مشکینی به مسائل و دستاوردهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت؛ او در این زمینه به یکپارچه سازی سیستم آموزشی و پژوهشی به سامانه‌های آموزشیار و پژوهشیار اشاره کرد که این مسئله در سال‌های قبل از ۹۹ دسترسی به جزئی‌ترین مسائل دانشجویان در بالا دست را بسیار سخت کرده بود و الان به سهولت و در کمتر از چند دقیقه این دسترسی ایجاد شده است.

مشکینی گفت: راه یک طرفه‌ای که قبلاً در ارتباط دانشگاه با صنعت وجود داشت با آمدن طرح پویش دو طرفه شد که این افتخار دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی اصلاح حقوق و مزایای همکاران هیئت علمی و کارکنان را از دیگر اقدامات مهم دانست.

نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه از دیگر اقدامات مهم این دانشگاه در زمینه صنعت و فناوری صحبت کرد و گفت: راه ه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری یکی از آن اقدامات بسیار مهم بوده که صندوق پژوهش و فناوری با درآمدزایی از منابعی که از آنها استفاده نمی‌شد به شرکت‌های فناور در دانشگاه‌ها وام پرداخت می‌کند.

به گفته او موضوع دیگری که حائز اهمیت است در مسائل فناورانه روز دنیاست که دانشگاه آزاد با مشارکت در این موضوعات توانست به موضوعات متفاوت علمی و پزشکی ورود پیدا کند که به طور مثال می توان به تولید محصولات پیوند بافت آزاد اشاره کرد که در این فرایند اعضای اجساد را گرفته به شخص نیازمند پیوند داده می‌شود.

مشکینی در ادامه بیان کرد: دانشگاه در چند موضوع اولویت‌های خود را قرار داده است از جمله سلامت امنیت غذایی که روی (بذرهای هیبریدی سرمایه‌گذاری کرده است و از ورود با هزینه بالای این محصول تا حدودی جلوگیری کرده است؛ گیاهان دارویی و داروهای گیاهی، فناوری اطلاعات هوش مصنوعی، تاسیسات پزشکی و تولید و توزیع) مطالبی دیگری است که در دانشگاه آزاد سرمایه‌گذاری شده است.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در ادامه به کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید دیدگاه آمایشی داشته باشند که الحمدلله دانشگاه آزاد در این زمینه پیشرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل طرح پویش در استان خوزستان با رویکرد جدید اداره کار و امور اجتماعی حل شده است اذعان داشت که این طرح از مهرماه به طور قطعی اجرا خواهد شد.

افروس در ادامه با ارائه گزارش کامل از فعالیت‌های علمی و پژوهشی و همچنین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مسائلی را بیان کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1188307

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =