افزایش قیمت بلیت هواپیما صحت ندارد

امروز در برخی رسانه‌ها، خبر افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت منتشر شد و اینطور مطرح شد که مقرر شده ایرلاین‌ها ۱۰ روز قیمت‌ها را بر اساس همان افزایش ۲۹ درصدی نگه دارند و پس از آن می‌توانند ۹ درصد به بهای بلیت اضافه کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی‌بخش گفت: طی جلسه‌ای که شرکت‌های هواپیمایی با وزیر راه و شهرسازی داشتند مقرر شد قیمت بلیت هواپیما را تا 10 روز آینده بر اساس همان افزایش 29درصدی نگه دارند.

۷۰ هواپیما به ناوگان هوایی اضافه می‌شود

وی با بیان اینکه با اختیار سازمان هواپیمایی کشوری و شورای‌عالی هواپیمایی کشوری، پس از مهلت ده‌روزه، 9 درصد به قیمت بلیت هواپیما اضافه می‌شود افزود: افزایش 29درصدی قیمت بلیت در اردیبهشت ماه بر این اساس بود که 20 درصد افزایش قیمت بلیت به‌همراه 9 درصد ارزش افزوده اعمال شود، اما حالا با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری، 9 درصد قیمت ارزش افزوده به قیمت بلیت اضافه می‌شود تا بهای بلیت 29 درصد قبلی به‌همراه 9 درصد ارزش افزوده گران شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، افزایش مجدد ۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما را تکذیب کرد و گفت که ۱۰ روز به ایرلاین‌ها مهلت داده شده که افزایش ۲۹ درصدی ابلاغ‌شده را رعایت کنند.

 پس از جنجال‌های بسیار و اصرار شرکت‌های هواپیمایی به افزایش قیمت بلیت هواپیما و موافقت سازمان هواپیمایی با این موضوع، خرداد ماه بود که ستاد تنظیم بازار، مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت را صادر کرد.

باوجود این ایرلاین‌ها پس از آن اعلام کردند که با این افزایش قیمت موافق نیستند و درخواست افزایش بیشتری داشتند، اما سازمان هواپیمایی کشوری ایرلاین‌ها را به رعایت سقف قیمتی تعیین‌شده ملزم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =