دانشجو خبرنگار| کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه آزاد مشهد غیرحضوری برگزار می‌شود/ همکاری با اساتید حق التدریس در قالب هیات علمی وابسته

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد مشهد گفت: به خاطر گرمای هوا و تذکراتی که شرکت برق به دلیل مصرف بالای برق به دانشگاه داده بود، پس از مکاتبات با سازمان و کسب تکلیف، بنا شد دروس نظری ترم تابستان در ۱۰ جلسه کلاس‌ها مجازی برگزار شود.

علی اصغر یساقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد مشهد در گفت‌وگو با استانی ایسکانیوز گفت: به خاطر گرمای هوا و تذکراتی که شرکت برق به دلیل مصرف بالای برق به دانشگاه داده بود، پس از مکاتبات با سازمان و کسب تکلیف، بنا شد دروس نظری ترم تابستان در ۱۰ جلسه کلاس‌ها مجازی برگزار شود و باقی جلسات و همچنین دروس عملی و نظری-عملی حضوری برگزار شود. امتحانات طبق تقویم آموزشی به صورت حضوری برگزار می‌شود امتحانات مجازی نخواهد بود حتی اگر کلاس‌ها حضوری باشند.

وی در خصوص آیین‌نامه‌های آموزشی آرسی و معرفی به استاد گفت: برای آرسی صرفا دانشجویانی که واحدهای درسی‌شان به کمتر از ۸ واحد برسد می‌توانند از آرسی استفاده کنند یعنی به نوعی معرفی به استاد می‌گیرند و پس از کسب آمادگی لازم با استاد هماهنگ می‌کنند و امتحان برگزار می‌شود. پس از اعلام نمرات دانشجویان به جهت آرسی یا معرفی به استاد می‌توانند به گروه مراجعه کنند.
لازم به ذکر است که دانشجویانی که ۸ واحد درسی‌شان باقی مانده باشد پس از موافقت کمیسیون آموزشی استان می‌توانند اقدام به اخذ واحد کنند.

یساقی در خصوص ثبت نام بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی اظهار کرد:  نیمه مرداد نتایج اولیه اعلام می‌شود و دفترچه رشته‌ها منتشر می‌شود و از اول شهریور ثبت نام مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته شروع می‌شود. رشته‌های با آزمون با کمی تاخیر شروع می‌شود زیرا نتایج معمولا با تاخیر اعلام می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد مشهد ادامه داد: در مورد ثبت نام دانشجویان کارشناسی ناپیوسته و کاردانی پیوسته که ۲۸ تیر اعلام شده در سامانه azmoon.org ثبت نام بکنند این ثبت نام مجازی است اگر به صورتی حضوری در شهریور ماه مراجعه کنند ثبت نام صورت می‌گیرد اما ثبت نام اولیه باید در سامانه صورت بگیرد در خصوص کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته متعاقبا زمان ثبت نام اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: در ترم تابستان از اساتید حق التدریس طبق روال گذشته استفاده می شود؛اما از اول مهر اساتید حق التدریس واجد شرایط در قالب دستیاران آموزشی و هیات علمی وابسته با دانشگاه همکاری خواهند داشت.

یساقی در خصوص وظیفه اصلی معاونت آموزشی بیان کرد: تمام تلاش حوزه معاونت آموزشی و همکاران پرتلاش در این حوزه، این است که سطح علمی و کیفیت آموزشی واحد مشهد و واحدهای استان افزایش یافته و به سطح مطلوب برسد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد مشهد گفت: کمبود فضای اداری اصلی ترین علل فاصله بین معاونت آموزشی و اداره فارغ‌التحصیلان است، امیدواریم در آینده نزدیک جهت رفاه حال کارمندان و دانشجویان این مسئله رفع شود.

وی در خصوص رویه فارغ‌التحصیلی اظهار کرد: دانشجو تا زمانی که واحدهایش برررسی نشده و تسویه حساب نکرده باشد فارغ‌التحصیلی قطعی‌اش نیر به اداره فارغ‌التحصیلان اعلام نمی‌شود. این مسائل را که حل کرد می‌تواند برای گرفتن گواهی موقت به اداره فارغ‌التحصیلان مراجعه کند سپس کارنامه وی جهت امضا به معاونت آموزشی ارسال می‌شود و پس از امضا به اداره فارغ‌التحصیلان فرستاده می‌شود این رویه کمتر از یک هفته زمان می‌برد.

یساقی ادامه داد: برای تایید دانشنامه‌ها پروسه زمان بر است زیرا دانشنامه به سازمان ارسال می‌شود و اگر مشکلی نداشته باشد ریاست واحد و ریاست عالی دانشگاه تایید می‌کنند در حین این مراحل دانشجو با گواهی موقت خود قادر به استخدام و انجام کارهای اداری می‌باشد و تاخیر در تایید دانشنامه مشکلی برای دانشجویان ایجاد نمی‌کند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد مشهد در خصوص کیفیت سطح علمی واحدهای آموزشی توضیح داد: برای سنجش کیفیت سطح علمی باید از دانشجویان نظرسنجی بشود کمااینکه کیفیت آموزشی تمامی واحدها یکسان نیستند و فاکتورهایی مانند استاد و سیاست‌گذاری‌هایش، رشته و... در این سنجش تأثیر دارند.

وی افزود: در ترم های گذشته گزارشاتی درخصوص ضعف علمی یا کم کاری یا رعایت نکردن شئونات رفتاری برخی اساتید به معاونت آموزشی رسیده بود که به این گزارشات رسیدگی کردیم و حتی با برخی از استادان قطع همکاری صورت گرفت.

خبرنگار: محیا محمودی

انتهای پیام/

کد خبر: 1190713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =