استقبال ۴هزار نفری اساتید دانشگاه آزاد از طرح ملی اعتلا

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرحله استانی طرح ملی اعتلا از اسفند ماه تا پایان خرداد ۱۴۰۲با حضور ۴هزار تن از استادان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

ابوالفضل یدالهی اصلان مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان در رابطه با "طرح ملی اعتلا" تشریح کرد: دوره‌های توانمندسازی مهارتی و حرفه‌ای در دانشگاه برای اعضای هئیت علمی، کارمندان و دانشجویان با عنوان دوره تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای طرح ملی اعتلا در نظر گرفته شده است. این طرح طبق ماموریتی است که در رابطه با جهاد تبیین به دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شده بود.

وی ادامه داد: این طرح در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی که در مرحله مقدماتی به صورت واحد استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود؛ مرحله استانی از اسفند ماه تا پایان خرداد ۱۴۰۲با حضور ۴هزار تن از استادان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار شد. مرحله منطقه‌ای مقدماتی از اوایل تیرماه برنامه ریزی شد و کشور از نظر نزدیکی و مسافت استان‌ها، زیست بوم فرهنگی و اجتماعی به هفت منطقه تقسیم شد. در تیرماه مرحله منطقه‌ای استان تهران و البرز با حضور حدود ۵۰۰ نفر از استادان واحدهای دانشگاهی این دو استان برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی و فراسازمانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح در دیگر مناطق درحال برگزاری است که امیدواریم تا پایان مرداد ماه مناطق باقی مانده نیز مرحله منطقه‌ای طرح ملی اعتلا را در مقطع مقدماتی برگزار کنند تا در شهریور ماه بتوانیم در مرحله مقدماتی دوره کشوری این طرح را برگزار کنیم.

یداللهی اصلان عنوان کرد: طرح دیگری با عنوان "دانشگاه خانه گفتگو" با همکاری معاونت امور مجلس، معاونت اجتماعی و اداره کل در جهت جهاد تبیین و ایجاد فضای گفتگو در حال اجرا است که در این برنامه موضوعات و مسائلی که جامعه پیرامونی دانشگاه و نظام آموزش عالی درگیر هستند در جمع‌های استادی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارجاع داده و راهکارهای علمی برای مسائل مطروحه ارائه می‌شود. همچنین در این نشست‌ها از متولیان و مسئولین امر دعوت می‌شود در کنار دانشگاه قرار گیرند و به بحث و گفت‌گو و مباحثه پیرامون موضوعات مطروحه بپردازند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در پایان تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم با پیشبرد برنامه‌های در حال اجرای این سازمان دانشگاه حساس‌تر و پاسخگوتر نسبت به مسائل جامعه داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، «طرح ملی اعتلا»، تعالی معرفتی، مهارتی و حرفه ای مسئولان، اساتید و کارمندان واحد دانشگاهی رادر جهت شبکه سازی اجتماعی، بصیرت افزائی انقلابی و توانمند سازی حرفه ای با لحاظ مفاد سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری، نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی با تاکید بر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری و مشارکت کامل معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی، معاونت توسعه مدیریت منابع و مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و اجرا می شود.

خبرنگار: فاطمه امینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1192440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =