نجات جان ۳ بیمار اهدای عضو جوان مرگ مغزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: جوان نوش‌آبادی مرگ مغزی در کاشان جان ۳ بیمار را نجات داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عباس آزادی  از اهدای سه عضو یک جوان نوش‌آبادی خبر داد و اظهار داشت: مرحوم ابوالفضل رمضان‌زاده چند روز پیش بر اثر سانحه تصادف به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل شده بود.

بیشتر بخوانید:

یکی از رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا به شهادت رسید

وی با بیان اینکه علی‌رغم انجام اقدامات درمانی و تلاش تیم پزشکی، دچار مرگ مغزی شد، افزود: با رضایت و فداکاری خانواده این بیمار و با تلاش و پیگیری پرسنل و پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه و اکیپ اعزامی از تهران، کبد و کلیه‌های وی که قابل پیوند بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اظهار همدردی با خانواده داغدیده، از اقدام خداپسندانه ایشان تقدیر به عمل آورد و تصریح کرد: هر بیمار مرگ مغزی جان هشت بیمار نیازمند پیوند اعضاء از جمله اعضای حیاتی مثل کلیه، قلب، کبد، ریه و پانکراس را می تواند نجات دهد.

آزادی تصریح کرد: همچنین علاوه بر اعضای حیاتی، نسوج و بافت نیز جهت پیوند به افراد داری معلولیت استفاده می‌شود، اقدام فراهم آوری اعضا از بیماران مرگ مغزی از سال 1387 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شروع شده و تاکنون بالغ بر 52 بیمار اهدا عضو شده‌اند.

وی گف: دومین اهدا عضو در سال 1402 توسط خانواده متوفی ابوالفضل رمضان‌زاده نوش آبادی صورت گرفت و داوطلبان اهدا عضو می‌توانند با مراجعه به پورتال www.ehda.ir نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهدا اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =