اعزام هزار متخصص درمان به مرزهای اربعینی/ امکانات به میزان کافی وجود دارد

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: تا کنون بیش از هزار نیروی متخصص و کارشناسان زبده ما به مناطق و محورهای مرزی اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز، بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از درمانگاه شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه گفت: خوشبختانه شاهد آمادگی و انسجام مناسبی در بین عاشقان سیدالشهدا در کادر بهداشت و درمان هستیم و دیدیم که عاشقانه در حال خدمات رسانی به زائران آقا امام حسین علیه السلام هستند.

وی افزود: شکرگزار خداوند هستم که برای بنده هم توفیق حضور در جمع خادمان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در مرز بین‌المللی شلمچه فراهم شد که بقول رهبر کبیر انقلاب اینجا قطعهای از بهشت است.

عین‌الهی تصریح کرد: اتوبوس آمبولانسهای این مجموعه به صورت شبانه روزی و سیار در محل حضور دارند و از آن جهت که امکانات خوبی در حوزههای دارویی، اکسیژن و سردکننده وجود دارد، خدمات خوب و مطلوبی به زوار ارائه می‌شود. 

وزیر بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: توصیه بنده به همه زائران حسینی این است که با توجه به شدت گرمای بالا، بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعداز ظهر تردد نکنند و پیاده روی خود را به خارج از این ساعات موکول کنند. اگر در طول مسیر خسته شدند حتما استراحت کنند و تا جایی که می‌توانند در زمان تابش خورشید از کلاه استفاده کنند که می‌تواند کمک کننده خوبی باشد.

وی ادامه داد: زائران نسبت به توانایی خود پیاده روی کنند و به هیچ وجه نیاز به طی کردن تمام مسیر نیست. با احساس خستگی فورا در مواکب خنک مستقر شوند و تا آنجایی که نیاز است از نوشیدنیهای خنک کننده استفاده کنند.

عین اللهی با بیان اینکه آمادگی ما در مرزها کامل است عنوان کرد: بیمارستانهای ما در منطقه آزاد اروند و مرز شلمچه، مهران و ایلام و همچنین پایانههای مرزی فعال هستند و از آمادگی بالایی برای خدمات رسانی به زوار سیدالشهدا علیه‌السلام برخوردارند.  

وزیر بهداشت و درمان در پایان عنوان کرد: تا کنون بیش از هزار نیروی متخصص و کارشناسان زبده ما به مناطق و محورهای مرزی اعزام شدند که در حوزههای مختلف پزشکی، پرستاری و بهداشتی در حال خدمات رسانی هستند.

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1195426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =