دست‌یابی به مدل‌های عملیاتی حکمرانی در سومین دوره کنگره بین‌المللی «راه نجات»

دبیر علمی سومین دوره کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه موسوم به راه نجات، از هدف‌گذاری کمیته علمی این کنگره در دست‌یابی به مدل‌های عملیاتی حکمرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، مسعود راعی دبیر علمی کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه موسوم به «راه نجات» در رابطه با آغاز به کار مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به حضور چهره‌های مطرح علمی از دانشگاه‌های مطرح کشور در این مرکز گفت: چشم‌انداز کنگره و مرکز تحقیقات نهج‌البلاغه، انجام مطالعات پژوهشی هدف بر پایه دست‌یابی به مدل‌های عملیاتی با محوریت «حکمرانی» می‌باشد.

وی با تأکید بر ضرورت انجام تحقیقات بنیادین، هدفمند و معطوف به ساختارها برای حل مشکلات روز جامعه افزود: کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه «راه نجات» در سومین دوره برگزاری با گردهم آوردن چهره‌های مطرح علمی از دانشگاه‌های برتر کشور در تهران، اصفهان، قم و شیراز و هم‌چنین با دعوت از کرسی‌های اسلام‌شناسی و پژوهشگران شاخص غیرایرانی، اهداف پژوهشی خود را در مسیر مدل‌سازی و صدالبته کار ترویجی و فرهنگی دنبال می‌کند.

استادتمام گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رویکرد اصلی کنگره بین‌المللی راه نجات در سومین دوره، توجه به مفهوم «زیست شرافتمندانه» است که در قالب ۵ زیست‌بوم «اقتصادی»، «سیاسی»، «مدنی و حقوقی»، «تربیتی و روان‌شناسی» و «فرهنگی و اجتماعی» مورد پژوهش قرار می‌گیرد. به دنبال آن هستیم که بسترسازی لازم برای مدل‌سازی حکمرانی با کدواژه‌های حکمرانی خوب، متعالی و ... را در این کنگره علمی در پرتوی «حکمت علوی» دنبال کنیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی راه نجات با اشاره با اهداف بین‌المللی این کنگره اظهار داشت: ارتباط با چهره‌های تأثیرگذار در عرصه بین‌المللی و از سویی توجه به نهادها، مؤسسات، دانشگاه‌ها و کرسی‌های مؤثر و فعال در زمینه نهج‌البلاغه و فرهنگ علوی، از جمله اهدافی است که دبیرخانه این کنگره در سال جاری دنبال می‌کند. امیدواریم بتوانیم با ایجاد روابط گسترده از لحاظ کمی و کیفی ضمن همکاری با پشتیبانان کنگره، به اهداف تعیین شده در شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی راه نجات، جامه عمل بپوشانیم.

خبرنگار: سارا سکوت

انتهای پیام./

کد خبر: 1195710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =