آصفری: تغییر ساعت کاری باید شامل کارکنان همه شود

یک عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور گفت: اگر قرار بر تغییر ساعت کاری کارکنان دولت در طول هفته باشد،‌ باید این موضوع مشمول کارکنان غیردولتی و کارگران نیز شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدحسن آصفری با اشاره به لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مربوط به کاهش ساعت کاری هفتگی کارکنان دولت گفت: اگر قرار است مجلس و دولت تصمیمی برای تغییر ساعت کاری کارکنان دولت بگیرند،‌ باید این تصمیم جامعیت داشته و شامل همه کارکنان دولتی و غیردولتی شود.

بیشتر بخوانید:

تغییر ساعت کاری کارکنان دولتی به کجا رسید؟

وی با اشاره به تعداد کارمندان دولتی و غیردولتی در کشور گفت: اگر دولت بخواهد تصمیمی برای کاهش و یا تغییر ساعت کاری بخش دولتی بگیرد و آن تصمیم شامل بخش خصوصی نشود، یک نوع بی عدالتی و تبعیض است؛ این قابل قبول نیست که ساعات کاری کارکنان دولت کاهش پیدا کند اما شامل مشاغل آزاد و کارگران نشود چون کارخانه‌ها و بخش خصوصی به ارتباط با بخش دولتی نیاز دارند. 

این نماینده مجلس افزود: این موضوع امکان‌پذیر نیست که بخش دولتی تعطیل باشد اما همچنان در آن ساعات، کارمندان بخش خصوصی مشغول کار باشند؛ این وضعیت شامل تغییر احتمالی تعطیلات پایان هفته یعنی شنبه به جای پنج‌شنبه هم می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1196250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Mg25560 IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      0 0
      علت فربه شدن دولت، طرح ساماندهی نیست، مدیرانی است که حقوق‌های نجومی می‌گیرند و کارکردی برای مردم ندارند! شما با این رای، از طبقه فرودست حمایت نکردید اما در عوض پیمانکاران را چاق‌تر نمودید! به گفته این فعال کارگری، رئیس جمهور در روز کارگر وعده‌ی برداشتن تبعیض و حذف پیمانکاران داد وعده‌ای که محقق نشد اما در عوض، طرح‌های ضد کارگری با سرعت در مجلس و دولت پیش می‌رود از اصلاح قانون بیمه بیکاری گرفته تا کاهش سنوات ارفاقی مشاغل سخت. او ادامه داد: سوالی که به عنوان یک فعال کارگری دارم این است که آیا علت فربه شدن دولت کارگران زحمتکش و حداقل بگیر هستند یا پیمانکارانی که کارشان صرفا تردد در اتاق‌های مدیرکل و یا ریاست سازمان است و با تنظیم یک صورت وضعیت بین ۲ تا ۶ درصد از بیت المال را بدون کار کردن به یغما می‌برند.