تداوم خدمت‌رسانی موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مرزهای شلمچه و چذابه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه تا کنون در موکب‌های شلمچه و چذابه دانشگاه آزاد ۶ هزار وعده غذایی گرم بین زائران توزیع شده است، گفت: خدمات موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی از جمله اسکان(روزانه و شبانه) و پذیرایی در مرزهای شلمچه و چذابه تا یک روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بازدید اخیر خود از مرزهای شلمچه و چذابه ضمن بیان اینکه تردد زائران در مسیر رفت و بازگشت در هر دو نقطه مرزی به صورت روان در حال انجام است، اظهار کرد: موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این دو نقطه مرزی همچنان فعال هستند و به ارائه خدمات پذیرایی، اسکان و... می‌پردازند.  

اسکان روزانه ۳۰۰ نفر در موکب چذابه دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه امکان اسکان شبانه برای زائرین همچنان فراهم است، ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز از جمله پخش تیزر و کلیپ از طریق ویدئو پروژکتور، اقدامات حوزه عفاف و حجاب و برپایی نماز جماعت صبح، ظهر و عشا و...نیز کماکان به قوت خود باقی است و با استقبال گسترده زائران مواجه شده است.  

اسکان بیش از ۲ هزار زائر در موکب‌های شلمچه و چذابه

افروس تصریح کرد: در هر یک از موکب های شلمچه و چذابه دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون به صورت مجزا اسکان بیش از هزار نفر از زائران اربعین انجام شده است و این میزان در روزهای منتهی به اربعین قطعا افزایش خواهد داشت.  

وی با اشاره به اینکه خدمات موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مرزهای شلمچه و چذابه تا یک روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تا کنون در موکب های شلمچه و چذابه بالغ بر ۶ هزار وعده غذایی گرم بین زائران توزیع شده است.  

نقش موثر رویداد اربعین در توسعه زیرساخت‌های فنی، حمل‌ونقل و فرهنگی استان خوزستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افزود: برگزاری همایش بزرگ اربعین در طول این سالها به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در استان خوزستان بسیار کمک کرده و این رویداد بزرگ بی شک ظرفیت عظیمی برای استان خواهد بود ضمن اینکه از منظر فرهنگ‌سازی، افزایش سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی هم بسیار موثر بوده است.  

وی اضافه کرد: در حوزه زیرساخت هایی چون آب و برق هم پیشرفت های خوبی در استان حاصل شده اما با توجه به اینکه همه ساله اعتباراتی ابلاغ و در این رویداد بزرگ جهان اسلام هزینه میشود، پیشنهاد میکنم بودجه‌ای را یکباره به تصویب برسانند که رعایت شرایط فنی در آن لحاظ شده باشد و به طور مثال چندین فرهنگ‌سرای بزرگ راه‌اندازی شود.  

افروس ادامه داد: در برخی حوزه ها با توجه به اینکه اعتبارات در زمان کوتاه و فشرده ای هزینه می‌شود نتیجه ای که باید حاصل نمی‌شود و این چرخه همه ساله تکرار می‌شود بنابراین از نظر بنده اگر در حوزه اعتبارات ساماندهی صورت بگیرد اقدامات ماندگار و اصولی هم به ثمر خواهد رسید.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور و همبستگی مردم در این رویداد بزرگ یک امتیاز مثبت است که دولت و نهادهای متولی هم باید تلاش کنند خدمات‌دهی مطلوبی داشته باشند و با برنامه‌محوری در مسائل فرهنگی پایگاه مردمی ایجاد کنند و از چنین ظرفیت‌های به نحو مطلوب استفاده شود.  

انتهای پیام/  

کد خبر: 1197009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =