اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آغاز شد

وزیر آموزش و پرورش از آغاز اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان خبرداد و گفت: ساماندهی سرویس مدارس و تخصیص خودرو به عهده شهرداری است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  رضا مراد صحرایی روز دوشنبه در حاشیه افتتاحیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جمع خبرنگاران درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری افزود: اعلام این نتایج تابع همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش است، اجازه بدهیم از سازمان سنجش پیگیری داشته باشیم. آنها داده‌های نهایی را اعلام می کنند اما ممکن است که جواب‌ها با تأخیر اعلام شود و این پذیرفته‌شدگان در مهر و کلاس‌های درس بکار گرفته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های جدید معلمان اعلام شد / اتمام بررسی اعتراضات

وزیر آموزش و پرورش درباره اصلاح آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گفت: کار اصلاح شروع شده و در حال نظرسنجی از معلمان هستیم تا مقدمه‌ای بر تدوین آیین‌نامه نهایی باشد. صحرایی یادآور شد: نمی‌توانیم زمانی برای اتمام اصلاح اعلام کنیم، روند اصلاح بستگی به حجم مشارکت معلمان دارد. باید مشارکت به قدری بالا باشد که بتوان به داده‌های نظر سنگی اتکا کرد.

وی همچنین درباره ساماندهی سرویس مدارس اظهار داشت: براساس قانون که در هیات دولت تصویب شده است، ساماندهی سرویس مدارس و تخصیص خودرو به سرویس بر عهده شهرداری‌ها است البته آموزش و پرورش همواره در این زمینه کمک کرده است.

مدارس غیردولتی در ایجاد موقعیت یادگیری غیرمستقیم قوی هستند

صحرایی همچنین در افتتاحیه این کنگره اظهار داشت: موقعیت یادگیری غیرمستقیم کلاس درسی است که معلم تکالیف یادگیری دیگری به جز کتاب درسی را به دانش‌آموز می‌دهد که عمدتا مدارس غیردولتی در این قسمت قوی هستند که معلم کاری بیش از کتاب به دانش آموزان می‌دهد و موقعیتی بیش از کتاب برای دانش آموزان فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: تعریف دانش آموز ایده آل سند تحول به عنوان نقطه هدف و جایگاه مدرسه در سند باید مورد توجه باشد، سند تحول بر تنوع موقعیت یادگیری و تکلیف آموزش و پرورش در این خصوص تاکید دارد و بر چهار موقعیت یادگیری مستقیم و غیر مستقیم اشاره می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موقعیت یادگیری مستقیم کتاب درسی و معلمی است کتاب را تدریس می‌کند و موقعیت یادگیری غیر مستقیم تکالیفی بیشتر از کتاب درسی است. همچنین موقعیت یادگیری رسمی و غیررسمی هم داریم.

به گفته صحرایی، در یادگیری و تعلیم و تربیت بیش از ۶۰ درصد غیر رسمی است که تشکل و کانون در اولویت آن قرار دارد چرا که دانش‌آموزان از یکدیگر و محیط یاد می‌گیرند. چهار نهاد تشکلی اصلی معاونت پرورشی، سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و بسیج را داریم که اگر باهم کار کنند و پروژه‌های مشترک را داشته باشند، کار تشکیلاتی ایجاد می‌شود که اثرش تصاعدی است.

همچنین حسین تاریخی در ادامه مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: این تشکل با یاد و نام امام راحل (ره) فعالیت می‌کند و افتخارش این است که نقطه شکل‌گیری آن هم با عنایت امام بوده و تداوم فعالیت توفیق سربازی ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای را دارد.

وی با بیان اینکه کنگره چهاردهم ویژگی‌های متمایزی با سایر کنگره‌های گذشته دارد، افزود: در این کنگره نام و یاد حضرت ولیعصر(عج) برای ما مهم است و به نظرم این مسوولان انجمن در این کنگره به حضرت ولیعصر باید متفاوت باشد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: عبارت " بیدار تا صبح امید" شعار چهاردهمین کنگره بود که در شهریور سال گذشته انتخاب شد، این عبارت نسبت خوبی با رویدادهای کشور و ایران عزیز دارد، بنابراین مفهوم این عبارت باید مرور جدی شود. تلقی عبارت "بیدار تا صبح امید" این نیست که مسیر روزانه و جاری افراد باشد بلکه تلقی وقتی است که انسان به حالت آماده‌باش باید قرارگیرد و به معنای این است که در یک آرایش آماده باشی هستید که منتظر یک سری اتفاقات در پیرامون خود باشید که غفلت از هر لحظه ممکن است باعث از دست رفتن بسیاری از قله‌ها شود و باید در آرایشی قرار گیرید که هر لحظه کنش متناسب را نشان دهید.

وی خطاب به دانش آموزان، یادآور شد: باید به تمام معنا به حالت آماده باشید چراکه ایام و فرصتی برای غفلت نیست. در زمانی قرار داریم که ملزم به رقم زدن اتفاقات بزرگ هستید و باید شکر نعمت را به جا آوریم.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: نسل ما باید شاکر درگاه الهی باشد که در این مرز و خاک و بوم به دنیا آمدیم و سایه ولایت فقیه بر سر ما بود و نسل قبلی از این نعمت محروم بودند بنابراین با حضور در این جریان، باید تعهد و تقید به ساحت حضرت ولیعصر را با صدای رسا به میدان آورید، امیدواریم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و سال تحصیلی خوب و متفاوتی را تجربه کنیم.

 
 

کد خبر: 1198625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =