واکنش ۵۳ استاد به حضور محکوم امنیتی در دانشگاه تهران/ تلاش ناکام دشمنان برای سوءاستفاده از فضای باز سیاسی دانشگاه‌ها

اساتید دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره وقایع اخیر این دانشکده اعلام کردند: تلاش دشمنان برای سوء استفاده از فضای باز سیاسی و اجتماعی و همچنین گفتمان علمی در دانشگاه و کشور، ناکام خواهد ماند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۵۳ استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره اتفاقات وقایع اخیر این دانشکده مبنی بر حضور یک محکوم امنیتی با لباس تروریست‌ها در این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کردند.

بیشتر بخوانید: 

بسیج دانشجویی خواستار برخورد با حراست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شد
 

در این بیانیه تصریح شده است: اخیراً ویدئویی از جلسه‌ای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان سابق دانشکده، با ظاهری نامناسب تلاش کرده است تا با فریب و استفاده ابزاری از تریبون دانشگاه، سخنانی را بر زبان براند که خلاف مصالح ملی و شئون دانشگاه و در راستای اهداف دشمنان ملت است. ما اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی، ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام می‌داریم که یکپارچگی سرزمینی، امنیت ملی و پاسداری از ارزش‌های ملی و اسلامی، فصل مشترک تمامی اساتید با هر نوع تفکر سیاسی است.

در این بیانیه عنوان شده است: ایران اسلامی، تمدنی برآمده از حکمت و فرزانگی و سرای امن مردمانی هوشمند و مهرورز است و قوام آن در هم‌نشینی اقوام تجلی یافته است. ایران بزرگ، محصول همگرایی و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ایرانی است و ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران می‌دانیم و نقش ما دانشگاهیان در این عرصه، کمک به پیشرفت علم و فناوری و تربیت منابع انسانی کارآمد برای حل مسائل و پیشرفت روزافزون کشور است. تلاش علوم اجتماعی نیز همواره در راستای اعتلای هویت ایرانی و اسلامی بوده است و حمایت از تجزیه‌طلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ما ندارد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: در پایان تأکید می‌کنیم که آرامش کشور، ثمره خون‌های پاک هزاران شهید گلگون‌کفن است که به‌هیچ‌وجه نباید دستاویز بازی‌های سیاسی قرار گیرد. بدون شک، تلاش دشمنان برای سوء استفاده از فضای باز سیاسی و اجتماعی و همچنین گفتمان علمی در دانشگاه و کشور، ناکام خواهد ماند چراکه همه دانشگاهیان نسبت به نقشه آنان در این زمینه آگاه هستند.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1199226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =