عوامل امنیتی مانع از خروج محمود احمدی‌نژاد از کشور شدند!/ علت چه بود؟

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا ، امروز (پنجشنبه) جهت شرکت در یک سمپوزیوم بین المللی چهار روزه پیرامون «مدیریت جامع منابع آبی در جهان» ، عازم این کشور در آمریکای مرکزی می شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دکتر احمدی نژاد در پاسخ به دعوت رسمی دولت و دانشگاه گواتمالا ، امروز (پنجشنبه) جهت شرکت در یک سمپوزیوم بین المللی چهار روزه پیرامون «مدیریت جامع منابع آبی در جهان» ، عازم این کشور در آمریکای مرکزی می شود.

بیشتر بخوانید:

احمدی‌نژاد در لیست تحریم آمریکا قرار گرفت

بر اساس دعوت بعمل آمده، قرار است این سمپوزیوم، کار خود را با سخنان دکتر احمدی نژاد آغاز کند.

این در حالی است که افرادی که خود را عوامل اطلاعاتی و امنیتی معرفی می کردند، امروز با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن ضبط گذرنامه دکتر احمدی نژاد و ادعای ممنوع الخروج بودن ایشان، از سفر خادم ملت ایران به گواتمالا ممانعت به عمل آوردند.

در این باره بعضی منابع امنیتی گفتند که پیشتر برخی دستگاه‌های امنیتی با توجه به وضعیت کشور گواتمالا و امکان تهدیدات امنیتی برای او در این سفر به وی گفته بودند که از این سفر خودداری کند. 

به گفته این منابع، ایران در کشور گواتمالا سفارتخانه فعالی ندارد و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی و بعضی گروه‌ها نیز در این کشور فعالیت قابل توجهی دارند. 

این منابع گفتند که با توجه به اعلام پیشین به آقای احمدی نژاد و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی امنیتی این سفر برای این مقام سابق کشورمان، از سفر امروز او به گواتمالا ممانعت به عمل آمد؛ رعایت جوانب امنیتی برای هرکدام از مقامات فعلی و سابق، صرف نظر از مواضع سیاسی آنها، جزو مسایلی است که دستگاه های امنیتی به صورت معمول به آن توجه دارند.

تحصن محمود احمدی نژاد در فرودگاه

علیرغم عدم صدور مجوز سفر محمود احمدی نژاد به گواتمالا ، وی همچنان در فرودگاه منتظر مجوز خروج است.

با توجه به وجود شرایط بی ثبات سیاسی در گواتمالا و گزارش هایی مبنی بر احتمال وقوع شرایط امنیتی در این کشور، با سفر احمدی نژاد در این مقطع زمانی مخالفت شده و به وی توصیه شده با توجه به تحریم های بین المللی و احتمال بازداشت، این سفر را انجام ندهد.

شایان ذکر است این کشور در همسایگی مکزیک و یکی از فقیرترین کشورهای حوزه آمریکای مرکزی است و بر اساس آمار، میزان جرم و جنایت بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • LT ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
      0 0
      خادم ملت؟؟؟ کی گفته احمدی نژاد خادم ملت است؟؟؟ احمدی نژاد اصلا نه مهم است نه عددی است به نظر می رسد خبر سازی با یک هدف صورت گرفته