تعطیلی فعالیت‌های دانشگاهی در لبنان/ اسامی دانشجویان شهید اعلام شد

فعالیت‌های دانشگاهی در لبنان به دنبال حملات اسرائیل به این کشور تعطیل شده است. اسامی برخی دانشجویان شهید در این حملات اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تشدید درگیری‌ها دانشگاه‌های لبنان را با بحران مواجه کرده است. عباس الحلبی وزیر آموزش عالی لبنان از تعلیق فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه‌های این کشور خبر داد و گفت؛ البته مراکز پزشکی، دارویی و بهداشتی دانشگاه‌ها به کار خود ادامه خواهند داد. مگر در شرایطی که به دلیل حوادث نظامی تعطیل شوند. همه دانشگاه‌های مستقر در جنوب لبنان تعطیل شده‌اند و همچنین چند دانشگاه خصوصی مانند دانشگاه روح‌القدس کاسلیک (USEK) و دانشگاه آمریکایی لبنان رسما تعلیق فعالیت‌های آموزشی خود را اعلام کردند.

الحلبی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی لبنان خواست اقدامات لازم در مورد جابه‌جایی دانشجویان را انجام دهند. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که تاکنون بیش از یک میلیون نفر در نتیجه حملات اسرائیل آواره شده‌اند.

وزیر امور خارجه لبنان هم از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خواسته است که به دنبال راه‌های تداوم فعالیت‌های آموزشی در شرایط کنونی باشند.

ادامه آموزش‌های دانشگاه به صورت آنلاین در حال حاضر تنها راهکاری است که پیش‌روی دانشگاه‌های لبنان است. چفیک موکبل رئیس دانشگاه فناوری آمریکایی در لبنان معتقد است که استادان پیش‌تر در دوران شیوع بیماری کرونا آموزش آنلاین را تجربه کرده‌اند و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی آموزش‌های آفلاین در صورت آسیب دیدن شبکه اینترنت یا زیرساخت برق هستند.

حملات هوایی اسرائیل به لبنان از ۲۳ سپتامبر تاکنون هزار و ۵۰ نفر کشته و بیش از ۲ هزار و ۹۵۰ نفر را مجروح کرده است.

دانشگاه لبنان از شهید شدن غزاله درید حامیه دانشجوی علوم اجتماعی و زینب احمد هومانی از دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی) در حملات ۲۳ و ۲۴ سپتامبر خبر داد. این دانشگاه همچنین از شهادت محمد عباس دانشجوی دکتری گروه جغرافیا بر اثر انفجار یک دستگاه ارتباطی در ۱۷ شهریورماه و راشا احمد قریب دانشجوی سال چهارم دندانپزشکی و خواهرش مایا حکایت کرده است. به علاوه شورای دانشجویی واحد سوم دانشگاه در ۲۴ شهریور ماه درگذشت دکتر علی مکی مدرس از دانشکده فنی را اعلام کرد.

دانشجویان این دانشگاه همچنین در صفحه دانشجویان دانشگاه لبنان از شهادت چهار نفر از همسالان خود خبر دادند. این شهدا شامل فاطمه الحج دانشجوی مؤسسه علوم اجتماعی، زهرا شلهوب دانشجوی دانشکده علوم و دو دانشجو مصطفی مهدی و جولیا رمضان از دانشکده هنر و علوم انسانی بودند. در ۲۷ سپتامبر، دانشگاه آمریکایی لبنانی کشته شدن دانشجوی محمد نصرالله را اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =