طوفان الاقصی|  هشدار رژیم صهیونیستی درباره بمباران بیمارستانی دیگر / حمله حزب‌الله به ۵ مقر صهیونیستی دیگر در شمال فلسطین اشغالی

تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد چهاردهمین روز خود شده که جنایت صهیونیست ها در غزه همچنان ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ارتش رژیم اسرائیل برای چهاردهمین روز متوالی نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد که در اثر آن شمار دیگری از ساکنان این منطقه از فلسطین به شهادت رسیدند که در یک فقره، اصابت موشک به خانه خانواده عطاری‌ها در دیرالبلح واقع در مرکز غزه، ۱۰ تن شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: 

طوفان الأقصی| ادامه بمباران مناطق مسکونی غزه و کشتار غیرنظامیان / حملات موشکی مقاومت به تل‌آویو

تحولات مهم جمعه در اراضی اشغالی فلسطین را در این خبر دنبال کنید:

بایدن خبر داد؛ افزایش شمار کشته‌های آمریکا در طوفان الاقصی

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی نشست خبری گفت که بیش از ۱۳۰۰ نفر از جمله حداقل ۳۲ شهروند آمریکایی در فلسطین اشغالی طی عملیات طوفان الاقصی کشته شدند.

بایدن با تکرار اینکه حماس نماینده مردم فلسطین نیست گفت که اولویت اول ما سرنوشت زندانی‌های آمریکایی در نوار غزه است.

رئیس جمهور آمریکا مدعی همچنین شد: نمی‌توانیم از راهکار دو دولتی دست بکشیم و اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شایسته زیستن در امنیت، با شرافت و در صلح هستند.

اختلاف نظر قاهره و تل آویو بر سر گشایش گذرگاه رفح

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد گذرگاه رفح که پیش از این قرار بود فردا بر روی کامیون های حامل کمک‌های بشردوستانه گشوده شود به دلیل اختلاف نظر میان طرفین مصری و اسراییلی به تعویق افتاد

۱۰شهید در بمباران خانه خانواده فلسطینی

وزارت کشور در نوار غزه اعلام کرد که در اثر حمله هوایی هواپیماهای  رژیم اسرائیل به خانه خانواده «العطار» در دیر البلح ۱۰ نفر شهید شده و شماری زخمی شده اند.

آمریکا به دنبال تصویب کمک مالی ۱۴ میلیارد دلاری به رژیم اسرائیل است

خبرگزاری رویترز گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است ۱۴ میلیارد دلار دیگر از کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی درخواست کند.

ارتش لبنان: یک تیم رسانه‌ای را به مکان امن منتقل کردیم

ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تیم رسانه‌ای در مجاورت شهرک «حولا» مورد حمله دشمن صهیونیستی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است ارتش لبنان با نیروهای یونیفل برای انتقال این تیم رسانه‌ای به مکان امن همکاری کرد.

تداوم بمباران مناطق مختلف غزه

رسانه های فلسطین بامداد امروز جمعه از تداوم حملات هوایی رژیم اسرائیل به مناطق مختلف در نوار غزه خبر می‌دهند. بر اساس این گزارش‌ها، برج‌های مسکونی در شهرک الزهراء و مناطقی در شهر غزه و غرب نوار غزه هدف حمله بودند.

کلمبیا در تلاش برای افتتاح سفارت در رام الله

«گوستاوو پترو»، رییس جمهور کلمبیا که در روزهای گذشته از تعطیلی سفارت کشورش در سرزمین اشغالی خبر داده بود دقایقی قبل اعلان کرد بوگوتا قصد دارد تا در آینده نزدیک سفارت خود در فلسطین را در شهر رام الله افتتاح نماید.

پترو همچنین از آمادگی کشورش به منظور ارسال کمک های بشردوستانه به غزه پس از گشایش مسیرهای کمک رسانی خبر داد.

بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در کرانه باختری

باشگاه اسرای فلسطینی: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شب گذشته و بامداد امروز ۷۱ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

سی‌ان‌ان: گذرگاه رفح امروز هم باز نخواهد شد

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به نقل از «منابع آگاه» اعلام کرد که گذرگاه رفح امروز جمعه به علت وجود موانع و اختلافاتی در گفت‌وگوهای بین مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی باز نخواهد شد.

پیش از این منابع مصری اعلام کرده بودن که به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه دولت مصر روز جمعه گذرگاه رفح را بازگشایی می‌کند.

حملات موشکی به پایگاه‌های صهیونیستی از خاک لبنان

شبکه المیادین اعلام کرد که پایگاه «رویسات العلم» در سرزمین‌های اشغالی و دیگر پایگاه‌های صهیونیستی در «کفرشوبا» مورد حملات موشکی از داخل خاک لبنان قرار گرفتند.

الجزیره نیز اعلام کرد که دو پایگاه صهیونیستی رویسات العلم و السماقه از داخل خاک لبنان مورد هدف موشکی قرار گرفتند.

این شبکه اعلام کرد که این حملات توسط حزب الله لبنان انجام شده است.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی نیز مناطقی در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

اخیرا و درپی شهادت یک خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، حزب‌الله تاکید کرد که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

روابط عمومی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: جنایت جدید رژیم اشغالگر در نزدیکی منطقه «العباد» علیه خبرنگاران که منجر به شهادت یک غیرنظامی شد را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: این تجاوز در ادامه جنایات اشغالگران علیه اصحاب رسانه در لبنان و فلسطین با هدف جلوگیری از انتقال حقیقت به جهانیان صورت گرفته است.

حزب‌الله لبنان همچنین اضافه کرد: ما از همه نهادهای رسانه‌ای، اتحادیه ها و انجمن‌های حرفه‌ای و بشردوستانه می‌خواهیم که این جنایات را محکوم کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: ما مجدداً تأکید می‌کنیم که کشتار غیرنظامیان و حمله به امنیت کشور ما بدون پاسخ یا مجازات نخواهد ماند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش لبنان بامداد امروز اعلام کرد یک عضو یک تیم رسانه‌ای در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید.

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش داده بودند که ۶ خبرنگار که هنوز هویتشان مشخص نیست همراه با ۳ شهروند لبنانی در نزدیکی منطقه "تله العباد" در اطراف شهرک حولا در محاصره نیروهای رژیم صهیونیستی قرار دارند.

بر اساس آمار کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۵ خبرنگار شهید شده‌اند که نزدیک به نیمی از روزنامه نگارانی که کشته شدند به عنوان عکاس یا فیلمبردار سعی می کردند که فاجعه انسانی در فلسطین را مستند کنند.


وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: عملیات نظامی علیه نوار غزه سه مرحله‌ای خواهد بود

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مقابل اعضای کمیسیون خارجه و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در مقر وزارت جنگ در تل‌آویو گفت که این عملیات متشکل از سه مرحله سازمان یافته است.


وی عنوان داشت: در مرحله نخست، عملیات نظامی با آتش انجام می‌شود بعد از آن مانور (جنگ زمینی) با هدف نابودی فعالان و آسیب رساندن به زیرساخت‌ها به منظور شکست حماس و نابودی آن انجام می‌شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان داشت: در مرحله دوم ما به نبرد ادامه می‌دهیم اما با فشردگی کمتر. نیروهای ما برای نابودی کوریدورهای مقاومت تلاش می‌کنند. گام سوم نیز ایجاد نظام امنیتی جدید در نوار غزه و رفع مسئولیت اسرائیل از زندگی روزانه در آن و ایجاد واقعیت امنیتی جدید برای شهروندان اسرائیل و منطقه اطراف نوار غزه است. ما در جنگ به سر می‌بریم، گزینه‌ای وجود ندارد. روز هفتم اکتبر روزی است که در آن عملیات نابودی حماس شروع شد.

فرار صهیونیست‌ها از مناطق مرزی با لبنان

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تا این لحظه ۲۷ هزار صهیونیست از ۲۸ شهرک در مرزهای لبنان منتقل شده‌اند.

این منابع همچنین اعلام کردند که روند تخلیه ۲۳ هزار صهیونیست از شهرک کریات الشمونه آغاز شده است.

عصر امروز حزب الله اعلام کرد که پایگاه های صهیونیستی رمثه، زبدین، رادار، رویسات القرن و رویسات العلم را با موشک ‌و سلاح مناسب هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز شبکه المیادین اعلام کرد که پایگاه «رویسات العلم» در سرزمین‌های اشغالی و دیگر پایگاه‌های صهیونیستی در «کفرشوبا» مورد حملات موشکی از داخل خاک لبنان قرار گرفتند.

الجزیره نیز اعلام کرد که دو پایگاه صهیونیستی رویسات العلم و السماقه از داخل خاک لبنان مورد هدف موشکی قرار گرفتند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی نیز مناطقی در جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

اخیرا و درپی شهادت یک خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، حزب‌الله تاکید کرد که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

بایدن خواستار اختصاص بودجه ۱۰۶ میلیارد دلاری برای حمایت از اسرائیل و اوکراین شد

دولت جو بایدن همزمان با تشدید درگیری ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل و نیز جنگ اوکراین، از کنگره خواست نزدیک به ۱۰۶ میلیارد دلار برای تامین مالی طرح های امنیتی مرزی اوکراین، رژیم اسرائیل و آمریکا، اختصاص دهد اما هیچ راهبردی برای تامین این پول از کنگره بدون رهبر ارائه نکرد.

 سخنگوی القسام : ۲ اسیر آمریکایی را آزاد کردیم

ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- شامگاه امروز جمعه خبر داد که دو اسیر زن آمریکایی را آزاد کرده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، ابوعبیده با بیان اینکه این دو فرد، مادر و دختر بوده‌اند، گفت که با آزادی این افراد به ملت آمریکا و جهان ثابت کردند که ادعاهای بایدن و دولت فاشیست وی، دروغ است.

وی همچنین خبر داد که آزادی این دو فرد، در پاسخ به تلاشهای میانجیگرانه قطر صورت گرفته است.

سخنگوی القسام، دوشنبه هفته جاری  با بیان اینکه ۲۵۰ اسیر اسرائیلی نزد نیروهای مقاومت است، خبر داد که ۲۰۰ نفر از این افراد، اسیر القسام هستند.

ابوعبیده با اشاره به اینکه تا کنون ۲۲ اسیر اسرائیلی در حملات صهیونیستها به غزه کشته شده‌اند، گفت: اسرای خارجی هم داریم که هنوز از هویت آنان مطمئن نیستیم. اگر شرایط فراهم شود، اسرای خارجی را آزاد خواهیم کرد.

وی همچنین به رژیم صهیونیستی هشدارداد: غزه گورستانی برای متجاوزان خواهد بود و شنهای غزه، دشمن خود را خواهد بلعید. ورود آنان [به غزه] فرصت تازه‌ای خواهد بود تا به خاطر جنایاتشان بازخواست شوند.

 ارتش رژیم صهیونیستی هم گفته بود که نیروهای مقاومت حماس، ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند.پیش از این ارتش رژیم اشغالگر مدعی شده بود که حماس، ۱۵۵ نفر را اسیر کرده است.


حمله حزب‌الله به ۵ مقر صهیونیستی دیگر در شمال فلسطین اشغالی

حزب‌الله لبنان عصر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج پایگاه جدید ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا، تپه‌های کفرشوبا شامل الرمثه، زبدین، الرادار، رویسات القرن و رویسات العلم را با راکت‌های هدایت‌شونده و تسلیحات مناسب هدف قرار داد.

در بیانیه دیگر حزب‌الله آمده است: مجاهدان مقاومت اسلامی به تجمع نظامیان دشمن صهیونیستی در پادگان هونین اشغالی (رامیم) حمله و تلفات قطعی به دشمن وارد کردند.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر افزود: رزمندگان مقاومت اسلامی پایگاه هرمون را با راکت‌های هدایت‌شونده و تسلیحات مناسب هدف قرار دادند.

مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، پایگاه العاصی را با راکت‌های هدایت‌شونده و تسلیحات مناسب هدف قرار دادند.

موشک‌باران عسقلان و اسدود

منابع عبری از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری با رزمندگان مقاومت در اطراف شهرک صهیونیست نشین مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی و در مرز با لبنان خبر دادند.
همچنین آژیر خطر در شهرک کیسوفیم به صدا درآمد. منابع عبری از حملات موشکی مقاومت به شهرهای اشغالی عسقلان و اسدود  خبر دادند.

 هشدار رژیم صهیونیستی درباره بمباران بیمارستان القدس

هلال احمر فلسطین خبر داد که طی یک ساعت، صهیونیستها سه بار با مسئولان این نهاد تماس گرفته‌ و تأکید کرده‌اند که باید بیمارستان القدس تخلیه شود.

شبکه خبری العربی گزارش داد، این نهاد فلسطینی از همه مردم جهان خواسته است که برای جلوگیری از وقوع یک کشتار جدید در بیمارستان القدس شهر غزه، فورا وارد عمل شود.

هلال احمر فلسطین می‌گوید که در این بیمارستان، ۴۰۰ بیمار بستری هستند، ولی ۱۲ هزار نفر برای در امان ماندن از بمباران صهیونیستها به آن پناه آورده‌اند.

رژیم صهیونیستی در هفته جاری با بمباران بیمارستان المعمدانی، یکی از فجیع‌ترین جنایات تاریخ خود را رقم زد. اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که در جریان بمباران این بیمارستان توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از ۱۰۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

کد خبر: 1202828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =