برکناری مدیرعامل شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت

رئیس حوزه قضایی بخش شریف‌آباد از ابطال صورتجلسه (مجعول) مجمع عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی عباس‌آباد و بازگشت کارگران تعلیقی به محل کار خبر داد و گفت: براساس مستندات مدیرعامل فاقد وجاهت قانونی بوده و از ادامه فعالیتش جلوگیری شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی پورکندزی، بر اجرای مفاد اجرائیه صادره به تاریخ ۳۱ مردادماه از شعبه دوم دادگاه عمومی بخش شریف‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به دعوت از رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران به منظور بررسی موضوعات مطروحه در خصوص شهرک صنعتی عباس‌آباد پاکدشت و حضور نیافتن و منفعلانه عمل کردن ایشان و با توجه به اهمیت موضوع و پیشگیری از وقوع جرم وصیانت از حقوق عامه و اشتغال جوانان منطقه تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید:

دستگیری ۲ عضو دیگر شورای شهر آبیک

وی افزود: حسب اجرائیه ۳۱ مردادماه سال جاری صادره از شعبه دوم دادگاه عمومی بخش شریف‌آباد موضوع دادنامه مورخ ۲۱ اسفند سال گذشته از شعبه مذکور و دادنامه مورخ ۶ تیرماه ۱۴۰۲ صادره از شعبه ۷۷ دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم به ابطال صورت‌جلسه مجعول تنظیمی مورخ ۷/۴/۱۴۰۰ مجمع عمومی شرکت خدماتی شهرک صنعتی عباس صادر شد.

رئیس حوزه قضایی شریف‌آباد تهران در ادامه گفت: با توجه به دادنامه‌های قطعی اشاره شده و ابطال صورت‌جلسه مورخ ۷ تیرماه سال ۱۴۰۰ که در آن ۲ عضو به‌عنوان عضو اصلی هیئت‌مدیره انتخاب شده و این جعل منشأ اقدامات بعدی بوده، لذا انتخاب فرد حاضر به‌عنوان مدیرعامل فاقد وجاهت قانونی بوده و از ادامه فعالیت ایشان به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره جلوگیری به عمل آمد همچنین کلیه حساب‌های شرکت مذکور نیز مسدود می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به انتخابات هیئت‌مدیره مورخ ۸ خردادماه سال جاری علی‌رغم تذکر این دادگاه مبنی بر رعایت قانون و شرکت سهامداران قانونی ثبت شده در اخذ آراء، این انتخابات به نحو غیرقانونی و با اخذ آرای افراد فاقد وجاهت قانونی برگزار شد و این علت در حال حاضر دلیل عدم پذیرش و ثبت انتخابات از سوی اداره ثبت شرکت‌ها اعلام شده است.

پور کندزی در ادامه یادآور شد: به رئیس شرکت شهرک‌های استان تهران ابلاغ شد که در راستای تکلیف قانونی و اجرای ماده ۶ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی در مهلت قانونی نسبت به عزل اعضای هیئت‌مدیره فاقد ثبت و تأیید نشده در اداره ثبت و برگزاری انتخابات مجدد اقدام کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به جلوگیری از فعالیت شغلی برخی کارگران شرکت خدماتی توسط شخص فاقد سمت، دستور بازگشت به کار ایشان صادر شد و هیچ شخص فاقد صلاحیت قانونی حق ندارد در اشتغال کارگران شریف این منطقه خدشه‌ای وارد کند و تأمین امنیت شغلی کارگران را از وظایف دستگاه قضائی است.

 گفتنی است در یک ماهه گذشته شاهد اقداماتی خلاف قانون و سلیقه‌ای از جمله اخراج برخی کارکنان در شهرک صنعتی عباس آباد بودیم که در نهایت با ورود دستگاه قضایی این مقوله به سرعت رسیدگی و با برکناری مدیرعامل خاطی، حکم بازگشت به کار برای کارکنان صادر شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1203019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وحید IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 0
      خدا عزتت بده حاج آقا پورکندزی عزیز انشاالله همه قضات مثه شما باشرف باشن و از حق کارگر دفاع کنن