۴ عضو هیات علمی واحد اراک در میان دانشمندان برتر جهانی

۴ عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در بین دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۳ قرارگرفتند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، طبق فهرست داده های منتشر شده پایگاه استنادی اسکوپوس با همکاری مؤسسه الزویر ویرایش ۶ منتشر شده در اکتبر ۲۰۲۳،تعداد ۴ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به ترتیب دکتر اعظم مرجانی استاد گروه شیمی ،دکتر محمد ایزدی خواه استاد تمام گروه ریاضی ، دکترجواد اکبری دانشیار گروه کامپیوتر و دکتر محمد صادقی دانشیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

شرایط دریافت وام ضروری دانشجویان برای سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ + جدول

تعداد ۸۶۶ پژوهشگر از جمهوری اسلامی ایران در فهرست منتشر شده بر اساس عملکرد دوران خدمت علمی، در میان تعداد کل ۲۰۴ هزار و ۶۴۳ دانشمندان بین المللی حضور دارند. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای اسلامی رتبه دوم از نظر تعداد بعد از ترکیه را دارا بوده و عربستان سعودی در رتبه سوم قرار دارد.

انتخاب دو درصد برتر دانشمندان جهان برای بازه زمانی طولانی‌مدت و بازه زمانی یک ساله انجام می‌شود که برای انتخاب لیست دانشمندان برتر، اطلاعات علمی پژوهشگران دنیا بر اساس پایگاه‌های معتبر علمی در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه زیر موضوعی یا تخصصی که حداقل پنچ مقاله علمی به چاپ رسانده باشند، بررسی‌شده و انتخاب بر اساس شاخص‌هایی مانند تعداد استنادات به تولیدات علمی محققان، تعداد استنادات بدون خود استنادی ، شاخص “اچ” پژوهشگران و میزان خود استنادی انجام شده است.

شایان ذکر است است دکتر اعظم مرجانی و دکتر محمد ایزدی خواه برای دومین سال متوالی در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته اند.

کسب این موفقیت ارزشمند را خدمت جامعه دانشگاهی، اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشگاهیان دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

کد خبر: 1204789