بهترین بالش برای جلوگیری از چین و چروک صورت

اگر به زیبایی و طراوت پوستتان اهمیت می دهید یکی از مهم ترین عوامل در حفظ زیبایی پوست انتخاب بالشت مناسب برای جلوگیری از چین و چروک است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، گرچه چین و چروک صورت بخشی جدایی‌ناپذیر از روند افزایش سن و ورود به دوران میان‌سالی است اما داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک آرزوی بسیاری از خانم ها است و از دست دادن زیبایی و شادابی دوران جوانی و پیشگیری از پیری پوست از دغدغه‌های همیشگی آنهاست. عوامل بسیاری موجب کندی و سرعت بخشیدن به روند پیری پوست می شود، خوشبختانه عواملی را که به محیط و سبک زندگی مربوط است، می‌توان با راهکارهایی کنترل کرد، اما کنترل بخشی دیگر مانند عوامل ژنتیکی از دست ما خارج است. برای جلوگیری از چین و چروک باید به نحوه خواب و انتخاب بالش توجه نمود. به نظر شما بهترین بالش برای جلوگیری از چین و چروک صورت چیست؟

بیشتر بخوانید:

روتین فوق العاده مفید ضد چروک و پیری پوست

برای جلوگیری از چین و چروک، بهترین حالت خواب، خوابیدن به پشت است زیرا خوابیدن به پهلو یا شکم می تواند باعث کشیده شدن و فشرده شدن پوست صورت و منجر به ایجاد خطوط و چین و چروک های زودرس شود. علاوه بر حالت خواب، بالشی را انتخاب کنید که بر سلامت پوست شما تاثیر بگذارد پس بالشی را انتخاب کنید که ویژگی های زیر را داشته باشد:

بالش هایی را تهیه کنید که با مواد دارای قابلیت تنفس پر شده باشند. پنبه به دلیل تهویه عالی و جابجایی مناسب هوا در آن هم برای پر کردن بالش و هم در الیاف روکش کاملاً کاربردی و مفید است.بالش های الیاف نیز به خوبی هوا را عبور می دهند، بالش هایی که از مواد خنک کننده و تنفس پذیر ساخته شده باشند، به جلوگیری از تعریق و گرم شدن بیش از حد پوستتان که می تواند منجر به انسداد منافذ و ایجاد جوش شود، کمک می کنند.

قابلیت شستشو

تعریق شبانه، ترشحات و از دست دادن سلول پوست و... میتوانند باعث تجمع باکتری در بالش شوند و منجر به آسیب پوست گردند. برای جلوگیری از چین و چروک پوست، بالشی را بخرید که بتوانید به راحتی آن را بشویید.

بالش های نرم و کم ارتفاع

بالش های سفت و بلند، سر را در زاویه ای غیرطبیعی قرار داده و به پوست آسیب وارد می کنند بنابراین بهتر است بالش هایی را انتخاب کنید که نرم و کم ارتفاع باشند.

بالش های ضد حساسیت

بالش‌های ضد حساسیت مانع از ورود آلرژن‌ها (مواد آلرژی‌زا مثل کپک) و گردوغبار به الیاف می‌شوند و نه تنها خوابی راحت را به همراه خواهند داشت بلکه از ایجاد مشکلات پوستی جلوگیری می کنند.

بهترین روبالشی برای جلوگیری از چین و چروک پوست

ساتن و ابریشم برای روبالشی مناسب هستند. روبالشی ساتن به کاهش فشار و تنش در پوست کمک کرده و اینگونه می تواند به بهبود ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.

نکته بسیار مهم

بالش های مختلفی در بازار وجود دارند که ادعا می کنند چین و چروک صورت را کاهش می دهند اما هیچ بالشی به تنهایی نمی تواند چین و چروک صورت را از بین ببرد و باید برای جلوگیری از پیری پوست این نکات را رعایت کنید:

پیروی از تغذیه مناسب

سبک زندگی سالم و خودداری از نوشیدن الکل و سیگار کشیدن
استفاده منظم از ضد آفتاب، مرطوب کننده و سرم های ضد پیری
ورزش منظم
خواب کافی
شستن صورت قبل از خواب با یک پاک کننده ملایم وخودداری از خوابیدن با آرایش
خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

کد خبر: 1241037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =