دکتر طهرانچی: دانشگاه بسترساز اشتغال دانشجویان است

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه بسترساز اشتغال دانشجویان است، گفت: دانشجویان تا پیش از این در فضایی منزوی و جدا از صنعت درحال تحصیل بودند که دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی طرح «پویش» و رویدادهایی ذیل آن همانند صدرا توانست این انزوا را بشکند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بیست و پنجمین اجلاس دو روزه شورای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد جامع مستقل نجف آباد به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید:

۹۰ درصد مدارس سما هوشمندسازی شده‌اند/ حل مشکل بیمه معلمان در گرو درآمد مناسب

در دومین روز از این اجلاس، دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر تشریح برنامه‌های راهبردی دانشگاه، به بررسی اقدامات انجام‌ شده در راستای اجرای آن‌ها در واحدهای سراسر کشور پرداختند.

همچنین مسائل گوناگونی در حوزه‌های مالی اداری، دانشجویی‌فرهنگی، جذب هیئت علمی و توسعه و تحول دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تحول اداری در رتبه‌بندی کارکنان، تاکید بر اجرای دقیق «سیمای زندگی» و رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی، بهسازی فرآیند فارغ التحصیلی از جمله صدور ریزنمرات بصورت الکترونیکی، تسریع در صدور دانشنامه و حذف مدرک موقت و نتایج ارزیابی سند تحول و توسعه در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از موارد مورد بحث در این نشست بود.

گفتنی است در این اجلاس واحدهای دانشگاهی برتر براساس کارنامه فرهنگی و برگزیدگان عمل به تعهدات سند تحول و تعالی دانشگاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

دکتر طهرانچی از رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بازدید کرد

همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نمایشگاه رویداد صدرا در واحد جامع مستقل نجف آباد بازدید و با فناوران و نوآوران حاضر در نمایشگاه گفت وگو کرد.

دکتر طهرانچی در این بازدید با بیان اینکه دانشگاه بسترساز اشتغال دانشجویان است، گفت: دانشجویان تا پیش از این در فضایی منزوی و جدا از صنعت درحال تحصیل بودند. دانشگاه آزاد اسلامی با راه‌اندازی طرح «پویش» و رویدادهایی ذیل آن همانند صدرا توانست این انزوا را بشکند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های ارتباط صنعت با دانشگاه مانند کلاس درس برای دانشجو ارزشمند و مفید است. صدرا شکوفه درختی است که سال‌ها برای به بار نشستن آن تلاش شده است. این رویداد به خوبی در سال سوم خود توانسته به اهداف تعیین شده نزدیک و به توسعه پویش اشتغال و مهارت‌آموزی دانشجویان منجر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید مراکز پژوهشی و کارخانه‌هایی‌ داشته باشند تا دانشجویان بتوانند آموخته‌های نظری خود را در عرصه عمل انجام دهند. اساساً در مدل جدید دانشگاهی، دیگر امکان تربیت دانشجو بدون کارخانه وجود نخواهد داشت.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی هدفگذاری خود را بر پیوستن ۲۴هزار دانشجوی جدید به طرح پویش در سال جاری متمرکز کرده است، گفت: دانشجویانی که هم‌اکنون در صنعت حضور دارند نیز باید تلاش کنند که به عنوان افراد صاحب تجربه، راه‌حل هایی برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =