تعلیم و تربیت در کشور با تغییر شرایط جوی و آلودگی هوا نباید تعطیل شود

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعطیلی تعلیم و تربیت یعنی متوقف کردن روند پیشرفت جامعه که مغایر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی نادی؛ معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه استفاده از واژه تعطیلی به جای تغییر روش آموزش باعث آسیب های جدی به نظام تعلیم تربیت می شود، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر شاهد این هستیم که با سرد شدن هوا و وارونگی آن و در ادامه افزایش غلظت و ذرات سنگین، کمیته های بحران در استانها اعلام تعطیلی می کنند که البته به دلیل استفاده از واژه تعطیلی ما حجم بیشتری از وسائط نقلیه را در این روزها می بینیم، اما مهم تر از همه تعطیل شدن پایگاه های تربیتی یعنی مدارس است.

بیشتر بخوانید:

نظام ارزشیابی در دانشکده های تعلیم و تربیت اسلامی تغییر می‌کند

وی ادامه داد: کافی است ساعات آموزش رسمی در کشور را در تعداد افراد ضرب کنیم تا متوجه شویم در یک روز تعطیلی چه حجم عظیمی از تغییرات نگرشی، منشی و رفتاری که می توانست در دانش آموزان شکل بگیرد محقق نشده است.

نادی تصریح کرد: به سادگی بخش مهمی از سرمایه آموزشی و بازگشت این سرمایه به جامعه را نادیده می گیریم و هدر می دهیم. همکاران بنده در مجموعه مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی به طور کامل آمادگی این موضوع را داشته باشند که در صورت وقوع چنین مسأله ای با کمک زیرساخت های فن آوری و الکترونیک واحدهای دانشگاهی، بلافاصله کلاس ها را به صورت آنلاین و تعاملی و مبتنی بر فضای یادگیری با نشاط و امیدبخش تشکیل دهند و در رابطه تعلیم و تربیت دانش آموزان هیچ وقفه ای نباید اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: به آموزگاران و دبیران اطلاع داده شود که برای آموزش های ترکیبی در شرایط اضطرار آماده باشند و در این راستا از هم اکنون به تولید محتوای الکترونیک و تمرین روش‌هایی همچون یادگیری معکوس و تعاملی بپردازند. تعطیلی تعلیم و تربیت یعنی متوقف کردن روند پیشرفت جامعه که مغایر با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =