۱۳ مسئول شهری شیراز به فساد مالی محکوم شدند

دادگستری استان فارس ‌از صدور رأی پرونده فساد مالی ۱۳ ‌مسئول‌ شهری شیراز و کارکنان و سایر مرتبطین خبر داد و اعلام کرد: در پرونده مذکور ۱۲ نفر محکوم شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دادگستری استان فارس اعلام کرد: پس از برگزاری دادگاه و رسیدگی به پرونده فساد مالی ۱۳ تن از مسئولان شهری شیراز، کارکنان و سایر مرتبطین در پاسخ به برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی در فضای مجازی، مواردی متذکر می‌شود:

بیشتر بخوانید

صدور کیفرخواست ۳ نفر از تروریست‌های حادثه اخیر شیراز

۱) پرونده مذکور در یک فرایند قانونی دقیق از بدو تشکیل در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در دستور رسیدگی قرار گرفت و پس از تکمیل تحقیقات و همچنین صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه کیفری ۲ شیراز ارسال شد.

۲) مطابق کیفرخواست صادره اتهامات تدلیس در معاملات دولتی، اخذ پورسانت، تحصیل مال از طریق نامشروع ، غصب عنوان ، جعل سند رسمی، صدور گزارش خلاف واقع، پرداخت رشوه، تبانی در معاملات یا مناقصه و مزایده‌ها و تضییع اموال و وجوه دولتی علیه ۱۳ تن مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

۳) در رسیدگی نخستین به پرونده مذکور در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز کلیه متهمین پرونده از حقوق قانونی خود مطلع و از حضور وکیل مدافع برخوردار بوده و کلیه مقررات آیین دادرسی کیفری در رسیدگی به پرونده رعایت شده است.

۴) در رأی صادره ۱۲ تن ضمن محکومیت، به مجازات‌های حبس تعزیری، شلاق، جزای نقدی، استرداد وجوه و انفصال موقت و دائمی از خدمات دولتی محکوم شده‌اند و یک نفر از افراد مطرح در این پرونده نیز از اتهامات وارده تبرئه شده است.

۵) رأی صادره از دادگاه کیفری ۲ شیراز ، بدوی و از زمان ابلاغ به مدت ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه‌های تجدیدنظر استان فارس است.

۶) با توجه به عدم قطعیت حکم صادره، انتشار اسامی و جزئیات رأی و میزان مجازات هر کدام از متهمین غیرقانونی بوده، لذا اشاره به اسامی افراد مطرح در پرونده و اشاره غیرموثق و غیرکارشناسی به جزئیات رأی صادره، تخطی از قانون و امری غیرمتعارف است که ضمن آن که مصداق نشر اکاذیب است، صرفاً باعث جوسازی دورغین و منحرف شدن افکار عمومی از واقعیت‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =