جشنواره فجر ۴۲ / قلب رقه، روایتگر داستانی دفاع مقدسی در بستری عاشقانه

چیزی تا آغاز چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باقی نمانده و اغلب هنردوستان دنبال آشنایی با فیلم‌های حاضر در این جشنواره هستند، «قلب رقه» به کارگردنی خیرالله تقیانی پور از جمله فیلم‌هایی است که قرار است در جشنواره امسال به نمایش درآید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، ۳۷ روز دیگر تا آغاز چهل و دومین رویداد بزرگ فرهنگی کشور باقی مانده و عوامل سینمایی در تکاپو برای رساندن نسخه نهایی فیلم خود به این رویداد هستند. اگر اخبار سینمای ایران را در روزهای اخیر دنبال کرده باشید با فهرستی از تولیدات روبرو خواهید شد که نشان می‌دهد چهل و دومین جشنواره فیلم فجر می‌تواند یکی از پویاترین و پرحرارت‌ترین جشنواره‌ها در سال‌های اخیر باشد چرا که در این دوره، علاوه بر حضور فیلم‌های سازمانی، فیلم‌سازان مستقل زیادی نیز حضور دارند و این مسئله موجب خواهد شد تا تا فیلم‌های بیشتری در جشنواره امسال حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فجر ۴۲ / همکاری رامبد جوان با ستاره‌های سینما در کمدی زودپز

در این بین هنردوستان هم تمایل دارند تا هر چه زودتر با آثار حاضر در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر آشنا شوند. به همین دلیل در این گزارش، سعی داریم تا شما را با یکی از فیلم‌هایی که احتمال می‌رود از گزینه‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باشد، آشنا کنیم. «قلب رقه» به کارگردنی خیرالله تقیانی پور از جمله فیلم‌هایی است که قرار است در جشنواره امسال به نمایش درآید.

«قلب رقه» حاصل سرمایه‌گذاری و اهتمام بخش خصوصی است که تهیه‌کنندگی آن را سعید پروینی به عهده دارد و بر خلاف شنیده‌ها موسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج، نقشی در تولید آن ندارد.

موضوع این فیلم درباره محور مقاومت و رویدادهای منحصر به فردی است که در این عرصه اتفاق می‌افتد و همانطور که از نامش پیداست، بر اتفاقات چند سال اخیر سوریه متمرکز شده و بخشی از فیلمبرداری این فیلم در شهرک دفاع مقدس و همچنین بخشی دیگر در خارج از ایران صورت گرفته است.

این فیلم تلاش دارد در بستری عاشقانه روایتگر داستانی دفاع مقدسی باشد. این اثر تلاش کرده‌ تا از زاویه‌ای جدیدی به حوزه دفاع مقدس ورود کند.

قلب رقه

درباره کارگردان

خیرالله تقیانی پور نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر متولد ۱۳۶۲ در کرج است. او تا به حال نمایش‌های زیادی را در تهران و شهرستان‌ها روی صحنه برده و موفق به اخذ جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی تئاتر ایران شده است. از نمایش‌هایی که او تاکنون نویسندگی و کارگردانی کرده است عبارتند از صورت و سیرت‏، فریاد خاموش خاطره، آخرین پست شب یلدا و... فیلم سینمایی اینجا خانه من است از آثار ایشان است.

خیرالله تقیانی پور همچنین کارگردانی مجموعه سریال‌های «نجلا» و فیلم های سینمایی «تونل» و «اینجا خانه من است» را در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1212720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =