آئین تجلیل از مقام والای استادان در دانشگاه آزاد شهرکرد

در مراسمی از استادان برتر علمی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه آزاد شهرکرد تجلیل شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در ویژه برنامه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و ارج نهادن به مقام والای معلم و استاد، از 9 استاد برتر علمی – پژوهشی، فرهنگی و آموزشی با حضور هیأت رئیسه دانشگاه و جمعی از اعضای هیأت علمی در تالار شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تجلیل شد.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در آئین نکوداشت مقام استاد، ضمن خیر مقدم به روسا و معاونین حاضر در جلسه و تبریک روز معلم به اعضای هیأت علمی دانشگاه گفت: نقش استادان انسان سازی است و استادان باید در کنار درس دادن و آموزش به دانشجویان، مسائل معرفتی و دینی را مطرح کنند.

وی افزود: روز معلم یادآور ایثار، مجاهدت و تلاش بزرگانی است که پویایی اندیشه‌شان به تأسی از اسوه اخلاق و مکارم ایران اسلامی، استاد شهید مرتضی مطهری، در جای جای این سرزمین طنین‌ انداز شده است و نقش والای استادان و معلمان در توسعه و تعالی کشور و تربیت نخبگان به‌عنوان میراث گرانبهای انبیا و اولیای الهی در همه ادوار، شایسته تکریم و سپاس است.

رحیمی با اشاره به موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم و راه اندازی رشته‌های جدید از مهرماه امسال در این واحد دانشگاهی، از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی خبر داد.

این مقام مسئول بیان کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به ویژه تحصیلات تکمیلی، به دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در این نشست اشاره ای هم به تخصیص امور رفاهی به استادان در سال جدید، داشت و اظهارکرد: با همت استادان برجسته و تمامی مسئولان کشوری و استانی در حال حاضر در این واحد دانشگاهی حدود ۱۰ هزار جوان جویای علم در 67 رشته دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد و 155 رشته کاردانی وکارشناسی مشغول تحصیل هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم با گرامی داشت یاد و خاطره دانشمند فیلسوف علامه شهید مطهری و بزرگداشت مقام شامخ معلم گفت: شهید آیت اللّه مرتضی مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و کم نظیر در تاریخ اسلام و یکی از دانشمندان اسلام شناس و محققان توانا به شمار می رود که با افکار و اندیشه‌های ناب و اصیل خود، آثار و نتایج بزرگی را در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در میان حوزویان و دانشگاهیان بر جای گذاشت.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد با تفسیر آیاتی از قرآن کریم، به نقش اساسی استادان در جامعه و چگونگی ارتباط با دانشجویان پرداخت.

وی توسعه و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، ترویج و تعمیق ارزش‌های دینی، اخلاقی و انقلابی، زمینه سازی و تقویت مشارکت دانشجویان در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی، زمینه سازی و تقویت مشارکت استادان در فعالیت های فرهنگی را از جمله راهبردها و برنامه‌های ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه عنوان کرد.

اجرای موسیقی محلی و بختیاری، اجرای مسابقه، پخش کلیپ، پرسش و پاسخ و تجلیل از اعضای هیأت علمی، دکتر علی شریف زاده از دانشکده علوم پایه، دکتر تقی تکتاز از دانشکده دامپزشکی، دکتر ایرج ترابی از دانشکده علوم انسانی، دکتر نوشین عباسی از دانشکده فنی و مهندسی، دکتر شهرام مشهدی زاده از دانشکده علوم پزشکی، دکتر غلامرضا ابوطالبی از دانشکده مهارت و کارآفرینی، دکتر بهرام جلیل از دانشکده پردیس لردگان، دکتر نرجس محسنی فر از دانشگاه آزاد فارسان و دکتر نجمه توکلی از دانشکده پردیس اردل به عنوان استادان برتر علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، از برنامه‌های این گردهمایی بود.

کد خبر: 1229786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =