تشریح جزئیات رویداد هنری «وعده صادق»/ جمع آوری آثار از فردا آغاز می‌شود

نشست خبری رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد که در پی آن جمع آوری آثار از فردا آغاز و تا ۳۰تیر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، نشست خبری رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» امروز ۲۰ خردادماه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، ابوالفضل همراه به عنوان دبیر رویداد، حجت‌الاسلام علی نادری معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام نادری در ابتدای این برنامه گفت: ما در مقطع خاصی از تاریخ برای جبهه حق و باطل هستیم، آنقدر سرعت حوادث بالاست که رسانه‌ها و اندیشمندان هم از تحلیل وقایع جا می‌مانند. در یک سال اخیر اتفاقات خاصی در غرب آسیا اتفاق افتاد. اگر بخواهیم برشی بزنیم، این اتفاقات از «طوفان‌الاقصی» آغاز شد و تا ضربه‌ کاری و حمله موشکی به رژیم صهیونیستی جعلی ادامه داشت.

وی ادامه داد: رژیم‌صهیونیستی تاکنون هر جنایتی که می‌توانسته مرتکب شده است و به اندازه جنگ جهانی دوم بمب بر سر مردم بی گناه غزه ریخته است. آنها هیچ خط قرمزی برایشان وجود ندارد. همین روز گذشته برای آزادی چهار اسیر، بیش از ۶۰۰ نفر را زخمی و مجروح کردند؛ با این وجود هنوز نتوانسته‌اند تصویری درست از پیروزی را برای خودشان در جهان عرضه کنند. دانشجویان و اساتید در کشورهای اروپا و آمریکا با مردم غزه همسو شده‌اند و از آن‌ها دفاع می‌کنند. امروز معادلات تغییر کرده است و اکثر دنیا فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

نادری یادآور شد: جمهوری اسلامی طبق فرمان رهبر به صهیونیست‌ها سیلی محکمی زد و این اتفاق با یک تنبیه ایران و عملیات وعده صادق شروع شد و در آن چند ساعت همه رسانه‌های دنیا اخبار حمله ایران را مخابره می‌کردند و اسرائیل کامل در لاک دفاعی قرار گرفته بود. چنین حجم عملیات پهبادی را کسی در دنیا اینطور مشاهده نکرده بود.

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه توضیح داد: ما در رویداد هنری وعده صادق دنبال این هستیم که با بکارگیری ظرفیت‌های مردمی و دعوت از هنرمندان با روایتی هنری در هر عرصه زوایای این کار بزرگ را اشکار و در معرض افکار عمومی قرار دهیم امروز یک اعلام رسمی برای شروع کار است.

در ادامه ابوالفضل همراه دبیر رویداد گفت: افتخار می‌کنم که ایرانی هستم و در مملکتی زندگی می‌کنم که شهدای زیادی را تقدیم آب و خاک کرده است.

همراه در ادامه با اعلام عناوین بخش‌های مختلف این رویداد هنری افزود: این رویداد رقابتی خواهد بود و مربوط به عملیات وعده صادق است. بخش‌های این رویداد همچون (ادبیات: شعر، داستان کوتاه و دلنوشته به دبیری نغمه مستشار نظامی)، (پویانمایی: انمیشین و موشن گرافیک)، (هنرهای تصویری: کلیپ، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه به دبیری علی شجاعی)، (هنرهای تجسمی: پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور به دبیری مهدی متولیان)، (سرود، موسیقی، موزیک ویدئو)، (پادکست) و (استندآپ) تدارک دیده شده است. مشاور رویداد مجید شاه حسینی و عبدالحسین قدیریان دبیر علمی هستند.

وی با اشاره به مشارکت اهالی هنر از سراسر کشور گفت: یکی دیگر از اهداف ما ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در محور مقاومت است. سعی داریم از شبکه گسترده هنرمندان در مراکزی مثل ستاد عالی کانون‌های مساجد استفاده کنیم تا این موضوع ملی در سراسر کشور جاری شود.

دبیر رویداد در ادامه بیان کرد: از فردا جمع آوری آثار را تا سی تیر ماه از طریق سایت و پلتفرم‌های فضای مجازی خواهیم داشت و در نهایت تلاش داریم با حضور هنرمندان جشنواره‌ای درخور داشته باشیم و داوری را شهریور و سپس اختتامیه را در پاییز خواهیم داشت.

پس از آن عبدالحمید قدیریان نیز در صحبت‌هایی عنوان کرد: به نظرم نگاه باید فرهنگی‌تر باشد این رویدادها بستر مناسبی است تا بگوییم ما شاهد غزه و انشاالله پیروزی آن‌ها هستیم ولی برای ادامه راه نیاز به نگاه فرهنگی داریم.

در نهایت لشگری نیز اظهار داشت: این جلسه برای حماسه سازی نسل جوان ما تشکیل شده و نمی‌شود از سردارانی، چون شهید طهرانی مقدم یاد نکنیم. هنرمندان حتما پای این مسیر ما هستند و ما باور داریم این کار برکتی برای هنرمندان و مملکت ما است.

وی در بخش پرسش و پاسخ گفت: رویداد بین المللی است منتها چون نخستین مرتبه اجرا هستیم بیشتر کشورهای حوزه مقاومت درگیر می‌شوند منتها هنرمندان کشورهای دیگر هم می توانند اثر بفرستند و تلاش داریم از ظرفیت ها استفاده کنیم.

همراه درباره بودجه جشنواره گفت: با کمک‌های هوا فضا بودجه تامین شده منتها افراط و تفریط ندارد وحساب شده و به اندازه است. این جشنواره طبیعتا در بخش های مختلف اتفاق افتاده و هر کدام با دیگری برای کمک هزینه ها فرق دارد. در حوزه ادبیات و شعر ده تا شش میلیون ، داستان کوتاه ده تا چهار میلیون، شعر و داستان هم ده تا چهار میلیون، انیمیشن ده تا شش میلیون، هنرهای تصویری دوازده تا پنج میلیون، مستند و فیلم کوتاه چهل تا ده میلیون، سرود و موسیقی سی تا ده میلیون، استنداپ ده تا چهار میلیون است.

در پایان برنامه پخش تیزر فراخوان و رونمایی از پوستر فراخوان رویداد صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =