کنعانی: آمریکا در برقراری آتش‌بس جدی نیست

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: آمریکا در تمامی جنایات صورت گرفته در کنار رژیم صهیوتیستی بوده است و هیچیک از شواهد نشان نمی‌دهد که آمریکا در برقراری آتش بس جدی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش کنعانی به برخی مفاد بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس

کنعانی درباره جنایات رژیم صهیونیستی گفت: بار دیگر جنایت اسفناک رژیم را در اردوگاه النصیرات محکوم می‌کنم. این جنایت دردناک و غیر انسانی است. در این حمله وحشیانه صدها نقر در خاک و خون غلتیدند. نکته دردناک دیگر این است که در گزارش‌های دیگر اینگونه مطرح شده که نیروهای نظامی آمریکا و انگلیس هم در اجرای این عملیات نقش داشتند. این بیانگر این است که در یک عملیات سه جانبه بیش از ۷۰۰ نفر از شهروندان بی گناه فلسطینی جان باختند. این یک آبروریزی بزرگ برای حامیان رژیم صهیونیستی است، فلذا این عملیات وحشیانه به شدیدترین عبارات محکوم است و ضرورت دارد جامعه جهانی بار دیگر مسئولیت‌های حقوقی خود را درک کرده و برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اقدام جدی انجام دهد.

آمریکا در برقراری آتش‌بس جدی نیست

وی در خصوص پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای آتش بس در غزه و استعفاهای مقامات رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا در تمامی جنایات صورت گرفته در کنار رژیم صهیوتیستی بوده است. هیچیک از شواهد نشان نمی‌دهد که آمریکا در برقراری آتش بس جدی است. اگر ذره‌ای صداقت در آمریکا وجود دارد اول باید از ارسال تجهیزات به رژیم صهیونیستی و پر کردن زرادخانه تسلیحات رژیم پرهیز کند. استعفاهای مقامات رژیم نشان دهنده فروپاشی داخلی و عدم دستیابی به هیچیک از اهداف تعیین شده علیه نوار غزه است و نشان دهنده شکست‌های راهبردی است. عوض شدن چند جنایتکار تغییری در ماهیت رفتارهای جنایت آمیز این رژیم ایجاد نخواهد کرد.

مذاکرات لازم با مقامات کشورها برای شرکت ایرانیان در انتخابات انجام شد

سخنگوی وزارت خارجه درباره برگزاری انتخابات در خارج از کشور و اقدامات انجام شده گفت: ملت ایران در پس یک رخداد تلخ و از دست دادن رئیس جمهور خدوم در آستانه یک رخداد سیاسی مهم و تعیین کننده است. تردیدی نیست برای دستگاه دیپلماسی مشارکت حداکثری مردم به ویژه در خارج از کشور بسیار حائز اهمیت است و دستگاه دیپلماسی به منظور ایجاد سازوکارهای مناسب و شایسته از مدتی قبل اقدامات اولیه خودش را برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم را انجام داده است. با هماهنگی وزارت کشور کمیته‌ای شکل گرفته است و دستورالعمل‌های لازم به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور ابلاغ شده و با انجام سفر مدیرکل کنسولی وزارت خارجه به برخی از کشورها، از آغاز فراهم آوردن شرایط مناسب اطمینان لازم را کسب کرده است. شهروندان ایرانی خارج از کشور به عنوان بخشی از عضو موثر جامعه ایرانی باید این حق را داشته باشند که در انتخابات شرکت کنند. مذاکرات لازم با مقامات کشورهای ذی ربط برای شرکت ایرانیان در انتخابات انجام شد.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1233556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =