رئیس جمهور آینده باید یک پهلوان سیاسی باشد

وزیر علوم گفت: رئیس جمهور آینده باید همچون شهید رئیسی یک پهلوان سیاسی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سالن شهید آیت الله رئیسی در دانشگاه تهران ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محسن قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، سعیدرضا عاملی رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی و رئیس دانشکده مطالعات جهان و محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس فرهنگستان علوم و ریحانه سادات رئیسی دختر رئیس جمهور شهید و سایر شخصیت‌های علمی در دانشگاه تهران افتتاح شد و ربان آن از سوی دختر رئیس جمهور شهید دولت سیزدهم قیچی شد.

زلفی گل در این افتتاحیه گفت: به علت چنین اقدام شایسته‌ای از دانشگاه تهران تشکر می‌کنیم، در وزارت علوم تصمیم گیری شد تا برای برگزاری اجلاس روسا از این سالن‌ها استفاده شود و هم اکنون آقای مقیمی رئیس دانشگاه تهران، پرچمدار این موضوع شد و جای تاسف دارد که در زمان افتتاحیه خودشان در قید حیات نیستند و این موضوع برایمان سخت است.

وزیر علوم در ادامه با حضور در نشست بین‌المللی یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا اظهار کرد: سردار سلیمانی فرمود که کسی شهید می‌شود که در زندگی‌ش هم شهید شده باشد. رفتار و گفتار شهید رئیسی در زمان حیاتشان هم مانند شهدا بود.

زلفی گل درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: شما شاهد حضور دکتر رئیسی در مناظرات انتخاباتی سال ۹۶ و ۱۴۰۰ بودید. دکتر رئیسی یک پهلوان سیاسی بود. کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید یک پهلوان سیاسی باشد. خواهش من این است که نخستین مطالبه جامعه دانشگاهی از رئیس جمهور آینده این باشد که پهلوان سیاسی باشند.

وی در ادامه پیام مخبر سرپرست ریاست جمهوری را قرائت کرد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1233800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =