پردیس مسافری شرق تهران افتتاح شد

ظهر امروز فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران افتتاح شد و همزمان کلنگ‌زنی عملیات اجرایی توسعه غربی خط ۲ متروی تهران نیز صورت گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پرویز ظهراب‌زاده در مراسم افتتاح فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ متروی تهران اظهار کرد: خط ۲ متروی تهران در محور شرقی ـ غربی تهران از ایستگاه صادقیه تا فرهنگسرا امتداد دارد و توسعه آن از سال‌ها قبل در دستور کار قرار داشت اما با راه‌اندازی پردیس مسافری شرق تهران، توسعه این خط بیش از پیش ضرورت پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

حذف پرداخت نقدی عوارض آزاد راه تهران پردیس

وی با اشاره به اینکه توسعه این خط با همت شهردار تهران در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: توسعه این خط به طول ۴ کیلومتر با ۲ ایستگاه خواهد بود که یک ایستگاه میانی و یک ایستگاه منتهی به پردیس مسافری خواهد داشت.

معاون فنی و مهندسی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه عملیات اجرای توسعه خط ۲ مترو بعد از مراسم کلنگ‌زنی که امروز انجام می‌شود، آغاز خواهد شد، تصریح کرد: جلسات متعدد فنی برگزار شده و طی یکسال آینده همزمان با توسعه فاز دوم این پردیس، توسعه مترو نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه پیش‌بینی شده برای این پروژه ۸ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: پردیس مسافری شرق، بزرگترین پردیس مسافری محسوب می‌شود و ۱۳۰ هزار متر مربع مساحت دارد که قرار است در ادامه فضاهای تفریحی و گردشگری نیز در آن طراحی و ساخته شود.

توسعه شرقی خط ۲ متروی تهران از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق تهران به طوی ۴ کیلومتر است که در صورت تأمین منابع مالی قابلیت بهره‌برداری طی مدت ۱۸ ماه را دارد. این امر نه تنها موجب ارتقاء خدمات رسانی در خط ۲ خواهد شد بلکه سهولت تردد مسافران زیادی از جمله مراجعان بیمارستان شهید لواسانی را در پی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =