راهکارها و تلاش‌ها برای رفع ضعف‌های آموزشی

برگزاری دومین جلسه شورای صنفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با حضور مدیر کل آموزش واحد ارومیه: ضعف‌های آموزشی، مشکلات دانشکده‌ها و راه‌حل‌های برطرف سازی دشواری‌های گزارش شده از سوی دانشجویان در طی این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گزارش خبری خبرگزاری ایسکانیوز، دومین جلسه شورای صنفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد؛ این جلسه با حضور آرش کلامی، مدیر کل آموزش واحد ارومیه و جمعی از نمایندگان دانشجویان برگزار شد، و در آن مشکالت آموزشی و رفاهی دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ضعف آموزشی برخی اساتید:

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این جلسه مطرح شد، ضعف آموزشی برخی اساتید بود. کلامی در این خصوص اظهار داشت:
متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل قطع همکاری با اساتید باتجربه و جایگزینی آن‌ها با نیروهای جوان و کم‌تجربه، شاهد افت کیفیت آموزش در برخی رشته‌ها بوده‌ایم. وی در ادامه افزود: برای حل این مشکل، دانشگاه در حال برنامه‌ریزی برای جذب اساتید باتجربه و برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح دانش اساتید جوان است.

ناهماهنگی در زمان امتحانات:

یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه به آن پرداخته شد، ناهماهنگی در زمان امتحانات بود. کلامی در این خصوص گفت: دلیل این ناهماهنگی، کمبود فضای آموزشی و فشردگی برنامه‌های درسی است. وی در ادامه افزود: برای حل این مشکل، دانشگاه در حال ساخت چندین ساختمان آموزشی جدید است و همچنین در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد ساعات آموزشی در طول روز است.

کمبود صندلی در کلاس‌های درس:

کمبود صندلی در کلاس‌های درس نیز یکی از مشکالتی بود که در این جلسه مطرح شد. کلامی در این خصوص گفت: دانشگاه در حال حاضر با کمبود ۴۰۰ صندلی در کلاس‌های درس مواجه است. وی در ادامه افزود: برای حل این مشکل، دانشگاه ۴۰۰ صندلی جدید سفارش داده شده است که به زودی تحویل داده خواهد شد.
مشکلات مربوط به پروژکتورها:
در این جلسه همچنین به مشکلات مربوط به پروژکتورها در برخی کلاس‌های درس اشاره شد.کلامی در این خصوص گفت: دانشگاه در حال تعمیر و یا تعویض پروژکتورهای معیوب است.

ورود و خروج نامنظم اساتید:

ورود و خروج نامنظم اساتید نیز یکی از مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد. کلامی در این خصوص گفت: دانشگاه با جدیت با اساتیدی که به طور نامنظم در کلاس‌ها حاضر می‌شوند، برخورد خواهد کرد.

گران بودن کتاب‌های درسی:

گران بودن کتاب‌های درسی نیز یکی از مشکلاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد. کلامی در این خصوص گفت: دانشگاه در حال رایزنی با ناشران کتاب‌های درسی برای کاهش قیمت آن‌ها است. وی در ادامه افزود: دانشجویان همچنین میتوانند از کتاب‌های الکترونیکی یا نسخه‌های دست دوم کتاب‌ها استفاده کنند.

تعطیلی کلاس‌های درس:

در این جلسه همچنین به موضوع تعطیلی کلاس‌های درس توسط اساتید اشاره شد. کلامی در این خصوص گفت: دانشگاه با جدیت با اساتیدی که بدون دلیل موجه کلاس‌های درس را تعطیل می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

حضور مدیران گروه در کلاس‌های درس:

در این جلسه همچنین به موضوع حضور مدیران گروه در کلاس‌های درس اشاره شد. کلامی در این خصوص گفت: مدیران گروه موظفند ۳۲ ساعت در هفته در دانشگاه حضور داشته باشند. وی در ادامه افزود: از این ۳۲ ساعت، مدیران گروه می‌توانند ۲۴ ساعت را به تدریس و ۸ ساعت را به امور اداری اختصاص دهند.

برگزاری میان ترم‌ها:

در این جلسه همچنین به موضوع برگزاری میان ترم‌ها اشاره شد. کلامی در این خصوص گفت: دانشگاه در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری میان ترم‌ها در یک زمان واحد برای همه دانشجویان است.

اعتراض به نمره:
در این جلسه همچنین به موضوع اعتراض به نمره اشاره شد. کلامی در این خصوص گفت: دانشجویانی که در خصوص نمره خود معترض هستند، می‌توانند از طریق سامانه آموزشی دانشگاه اعتراض خود را ثبت کنند. وی در ادامه افزود: اعتراضات به نمره توسط شورای آموزشی دانشگاه بررسی خواهد شد.

در پایان این جلسه، مقرر شد که مشکلات مطرح شده در این جلسه توسط مسئولان‌ دانشگاه پیگیری و حل شود.

خبرنگار: اسری رحیمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1233919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =