قزوینی‌ها با کمک ۹۹ میلیادری در طرح «نذر قربانی» مشارکت کردند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: سال گذشته شهروندان قزوینی ۹۹ میلیارد ریال بابت نذر و قربانی در عید قربان کمک کردند و برای سال جاری نیز پیش‌بینی‌ شده ۱۱۷ میلیارد ریال در راستای نذر قربانی کمک نقدی از سوی مردم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین همت امانی اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه که در روز عید سید قربان به آن تأکید و توصیه‌ شده قربانی کردن است و کمیته امداد یکی از پیشگامان نشر و توسعه فرهنگ این سنت حسنه محسوب می‌شود.

وی افزود: اولین هدف کمیته امداد در طرح «نذر قربانی» ترویج فرهنگ و سنت حسنه انفاق و قربانی در بین آحاد جامعه است و هدف دوم نیز فراهم کردن فضای حضور مردم و مشارکت حداکثری به‌منظور کمک به نیازمندان و ارتقای سطح رفاه نیازمندان در تأمین غذا است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین تصریح کرد: هدف بعدی ایجاد همبستگی مادی، معنوی، اجتماعی، همدلی و نوع‌دوستی در جامعه است که بابت این اهداف برنامه‌های مختلف در سطح استان در ایام دهه امامت و ولایت به‌خصوص عید قربان اجرا می‌شود و مردم نیز استقبال خوبی دارند.

وی بیان کرد: با توجه به نوع فرهنگی که در جامعه وجود دارد و نگاه نیکوکارانه که مردم ما دارند همواره شاهد همکاری مردم با کمیته امداد بوده‌ایم و مصداق این امر در نوع‌دوستی مردم در برنامه‌های مختلف کمیته امداد نمایان است.

امانی ادامه داد: سال گذشته شهروندان قزوینی ۹۹ میلیارد ریال بابت نذر و قربانی در عید قربان کمک کردند و برای سال جاری نیز پیش‌بینی‌ شده ۱۱۷ میلیارد ریال در راستای نذر قربانی کمک نقدی از سوی مردم صورت گیرد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای کمک در راستای نذر و قربانی به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان مراجعه کنند؛ همچنین دریافت کمک‌ها از طریق روش‌های نوین و مراجعه به آدرس http://www.33808.ir و کد دستوری ستاره ۸۸۷۸ ستاره ۰۲۸ مربع امکان‌پذیر است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین در پایان اظهار کرد: در سال جاری با هماهنگی امور مساجد استان پویشی تحت عنوان «هر مسجد یک قربانی» برای اولین بار برگزار خواهد شد تا از ظرفیت مسجد استفاده کنیم و فرهنگ‌سازی نذر قربانی و عدالت در توزیع اتفاق بیفتد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1234063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =