پیش‌بینی جدید رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: نوسان یک تا ۲ درصدی را در بازار طلا برای هفته جاری، پیش بینی می‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نادر بذرافشان با اشاره به اینکه حباب سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، اظهار داشت: روند نوسان انس طلای جهانی، شرایط عادی و بدون التهابی در بازار طلای داخلی را هفته گذشته را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید:
قیمت سکه، طلا و ارز شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

وی با تشریح وضعیت بازار طلا اظهار داشت: این حباب در بازارهای جهانی طلا حدود هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

وی افزود: قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی در هفته گذشته با افزایش هفت دلاری همراه بود و به گونه‌ای که انس جهانی طلا به ۲ هزار و ۳۳۵ دلار رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ادامه داد: سکه بهار آزادی با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۲ میلیون و ۶۵۰ تومان و سکه طرح قدیم با افزایش یک میلیون تومانی به ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

وی با اشاره به افزایش قیمت نیم سکه و ربع سکه گفت: نیم سکه نیز با افزایش بیش از یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با ۹۰۰ هزار تومان افزایش ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان بیان داشت: سکه یک گرمی با ۳۰۰ هزار تومان افزایش به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۴۶۰ تومان رسید.

کارشناس بازار طلا با پیش بینی وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده گفت: این شرایط به وضعیت سیاسی و اقتصادی در جهان از جمله بحران‌های تشدید جنگ اسرائیل و لبنان و وضعیت اقتصادی خاورمیانه بستگی دارد.

وی ابراز داشت: نوسان یک تا ۲ درصدی را در بازار طلا برای هفته آینده پیش بینی می‌کنیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار در هفته گذشته روند التهابی نداشته است گفت: اکنون در بازار تقاضا برای خرید طلا و سکه تشدید نشده است بلکه نبود تقاضا و روند رکودی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین حمایت از مردم و خریداران برای جلوگیری از خرید طلاهای فاقد استاندارد، فروش طلای دست دوم نیز ممنوع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =