ارتقای علمی اساتید؛ مطالبه دانشجویان از دولت چهاردهم

دبیر انجمن اسلامی نسل آفتاب دانشگاه آزاد البرز اعتقاد دارد که ارتقای علمی اساتید یکی از مشکلات آموزش عالی بوده و دولت آینده باید آن را حل کند.

متین جمالی دبیر انجمن اسلامی نسل آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ایسکانیوز درباره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: پس از تایید نهایی شورای نگهبان، تمام جناح‌های سیاسی مانند اصلاح‌طلب و اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری آینده به صورت مساوی حضور دارند. البته به عقیده بنده، در نهایت رقابت بین محمد باقر قالیباف، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان پررنگتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بومی‌سازی کتب درسی درخواست دانشجویان از رئیس جمهور آینده / صدای تشکل‌های دانشجویی در دولت‌های گذشته شنیده نمی‌شد

وی درباره مشکلات حوزه آموزش عالی گفت: مشکلات این حوزه در دولت‌های گذشته نیز وجود داشته با این حال در هر دولتی شاهد حل بسیاری از این مشکلات بوده‌ایم. هر چند که بسیاری از مشکلات حوزه آموزش عالی حل نشده باقی مانده است. البته در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی شاهد حل بسیاری از این چالش بودیم.

جمالی با تاکید بر اهمیت دادن به دانشجویان بیان کرد: امید است رئیس جمهور آینده بهای بیشتری به دانشجویان دهد و از آنان به عنوان اتاق فکر قوی در دولت استفاده کند؛ نه اینکه صرفا در زمان برگزاری انتخابات، جلساتی در دانشگاه ها، شهرداری‌ها و در استانداری‌ها برگزار شود و به گفت‌وگو و تبادل نظر با دانشجویان بپردازند.

دبیر انجمن اسلامی نسل آفتاب دانشگاه آزاد اسلامی البرز تصریح کرد: مشکل اساسی آموزش عالی بیشتر در حوزه سواد علمی اساتید دانشگاه ها مطرح است. دانشجویان خواستار حل این مسئله هستند.

وی با بیان اینکه ما در موضوع سواد فرهنگی – سیاسی دانشجویان با مشکلاتی روبه‌رو هستیم گفت: اگر سواد فرهنگی – سیاسی دانشجویان ارتقا یابد؛ این ارتقا سواد به جامعه نیز انتقال می‌یابد. این موضوع به پیشرفت هر چه بیشتر جامعه کمک خواهد کرد.

به گفته جمالی؛ زمانیکه سطح سواد فرهنگی و حتی سواد آموزشی – علمی دانشجویان چشمگیر نباشد و صرفا مدرک گرایی مطرح باشد، جامعه آسیب خواهد دید. بنابراین لازم است برنامه‌هایی برای این ارتقا دانشجویان تهیه شود. البته ارتقا سواد آنان با استفاده از ظرفیت اساتید مطرح و با تجربه و همچنین برگزاری برنامه‌های علمی میسر خواهد شد.

این فعال دانشجویی با تصریح بر اینکه مهم‌ترین دغدغه‌های تشکل های دانشجویی مربوط به موضوعات فرهنگی – سیاسی است، گفت: زمانیکه مشکلات این حوزه‌ها حل شود، بسیاری از موضوعات از جمله اغتشاشات ۱۴۰۱ دیگر پیش نخواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه باید فضای آزاد توام با امنیت و حفظ احترام و ادب برای دانشجویان ایجاد شود تا آنان بتوانند در آن فضا آزادانه به بیان نظرات خود بپردازند، گفت: علاوه بر آن، مسئولان دانشگاه‌ها باید به قشرهای مختلف دانشجویان منتقد و حتی قشر خاکستری نیز در کنار قشری که هسو با دولت؛ حمایت و فرصت کنند. در چنین شرایطی آنان نیز می‌توانند به صورت آزاد به بیان نظرات خود بپردازند.

جمالی در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید تمام جوانب زندگی دانشجویان از جمله موضوع معیشت، خانواده، مسائل فرهنگی -علمی را مد نظر داشته باشد تا بتواند نیازهای دانشجویان را برطرف سازد. در نهایت نتیجه مطلوبی از اقدامات خود بر جای گذارد.

کارآموز: صفورا قاسم‌‍زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1234148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =