تشکل‌های دانشجویی دانشگاه را به یک پایگاه سیاسی تبدیل کنند

یک فعال دانشجویی گفت: تشکل‌های دانشجویی باید محیط دانشگاه را به پایگاه سیاسی مطلوب تبدیل کنند، تا جایی که دانشجویان در محیط دانشگاه به رشد سیاسی دست پیدا کنند

علی چراغعلی دبیر تشکل جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ایسکانیوز درباره مهم‌ترین مطالبات آموزش عالی و تشکل‌های دانشجویی از رئیس جمهور آینده گفت: رئیس جمهور آینده باید علاوه بر حضور در دانشگاه، ارزش دانشگاه‌ها را به عنوان حلقه‌های میانی جامعه بشناسد و به آنان فرصت دهد تا بتوانند نقش اصلی خود را در جامعه ایفا کنند.

وی افزود: دولت آینده باید به حلقه های میانی جامعه؛ یعنی حلقه‌هایی که میان نخبگان و مردم ارتباط برقرار می‌کنند، اهمیت دهد، آنان را حمایت کند و تا جایی که امکان دارد برای حل مشکلات جامعه از آنان استفاده کند.

چراغعلی ادامه داد: با توجه به اینکه در دانشگاه‌ها دانشجویانی متخصص در زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی حضور دارند، باید به آنان اعتماد کرد و درحل مشکلات جامعه از آنان استفاده کرد.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی باید محیط دانشگاه را به پایگاه سیاسی مطلوب تبدیل کنند، تا جایی که دانشجویان در محیط دانشگاه به رشد سیاسی دست پیدا کنند و از عملکرد جریان‌های سیاسی آگاه شوند. این موضوع ازمطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان است.

وی تصریح کرد: امسال مقام معظم رهبری خطاب به تشکل های دانشجویی تاکید کردند که از بسترهای دانشجویی غافل نشوید؛ ایشان اصلاح این بسترها را در دانشگاه‌ها خواستار شدند.

چراغعلی بیان کرد: به عقیده بنده نظام آموزشی باید تغییر کند؛ موضوع کنکور باید اصلاح شود تا محصلین دغدغه کنکور و حواشی آن را نداشته باشند. این تغییر با همکاری سایر قوا امکانپذیر خواهد بود. با کم شدن فاصله بین صنعت و دانشگاه، فضای کار بیشتری برای فارغ التحصیلان دانشگاهها فراهم خواهد شد.

دبیر تشکل جنبش عدالتخواهی واحد شهر قدس خاطرنشان کرد: مشکل اساسی جامعه مشکل اقتصادی است؛ تا جایی که سایر مشکلات جامعه از آن منشا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اواخر دولت دوازدهم شاهد خالی شدن خزانه دولت بودیم و این موضوع از نبود سیاست اقتصادی مطلوب در آن دولت حکایت می‌کند. این موضوع باعث افزایش شدید مشکلات اقتصادی در دهه ۹۰ شد.

چراغعلی در پایان خاطرنشان کرد: دولت شهید رئیسی درکمتر از سه سال توانست با کاهش تورم، پرداخت بدهی ها و تقسیم بودجه مطلوب؛ شرایط اقتصادی خوبی نسبت به دولت گذشته فراهم کند. امید است؛ رئیس جمهورآینده راه رئیس جمهور شهید را پیش گیرد تا مردم شاهد برطرف شدن مشکلات اقتصادی باشند.

کارآموز خبرنگاری: صفورا قاسم‌زاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1234477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =