چند گام مانده تا بازگشت ترامپ به کاخ سفید / تاثیر آرای مستقل بر پیروز انتخابات 2024 آمریکا

نظرسنجی‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که ترامپ در ایالت‌های خاکستری که تقریبا در همه دوره‌ها تاثیر قابل توجهی بر نتایج نهایی انتخابات داشته پیشتاز است و در صورتی که بتواند آرای مستقل را نیز کسب کند، پیروزی او در انتخابات قطعی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، با توجه به نهایی شدن نامزدی جو بایدن برای دموکرات‌ها و دونالد ترامپ برای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024، این دو نفر یک بار دیگر برای ورود به کاخ سفید در روز 5 نوامبر ۲۰۲۴ برابر با ۱۵ آبان ۱۴۰۳ با هم رقابت خواهند کرد. انتخابات امسال آمریکا حرف و حدیث‌های زیادی دارد؛ از یک طرف توانایی جسمی نامزد دموکرات‌ها زیر سوال است و در سوی مقابل نیز نامزد جمهوری‌خواهان دارای محکومیت قضایی است.

به هر ترتیب بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال نیز رقابت بسیار نزدیکی بین این دو حزب وجود دارد و پیش‌بینی نتایج انتخابات کار چندان ساده‌ای نیست. در همین راستا، متیو کانتینتی -از کارشناسان اندیشکده امریکن اینترپرایز- اخیر در گزارشی به بررسی تاثیر آرای افراد مستقل بر پیروز انتخابات آمریکا پرداخته است. منظور از آرای مستقل، رای افرادی است که گرایش حزبی (دموکرات-جمهوری‌خواه) ندارند و شواهد نشان می‌دهد که رای این دسته افراد در انتخابات‌های پیشین بسیار تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ از انتخابات آمریکا حذف شدنی نیست / دموکرات‌ها خود را برای یک رقابت سخت آماده کنند

متن کامل این گزارش بدین شرح است:

من همیشه نسبت به این نظریه که نامزد یا حزبی که بتواند رای افراد مستقل را به دست آورد در انتخابات پیروز خواهد شد، موضع داشته‌ام. اگر [رای] مستقل‌ها کلیدی باشد، کمپین ترامپ ممکن است بخواهد نظرسنجی‌های اخیر را زیر نظر داشته باشد.

در مبارزات انتخاباتی 2024، تا کنون دونالد ترامپ علیرغم از دست دادن 13 امتیاز آرای مستقل در سال 2020، از حمایت مداوم مستقل‌ها برخوردار بوده است. به عنوان مثال، نظرسنجی آوریل نیویورک تایمز/سیه‌نا نشان داد که ترامپ در مجموع رای دهندگان احتمالی را با 1 امتیاز و رای دهندگان مستقل احتمالی را با 4 امتیاز به دست آورده است. نظرسنجی آوریل فاکس نیوز از رای دهندگان ثبت نام شده نشان می دهد که ترامپ در مجموع رای دهندگان ثبت نام شده را با یک امتیاز و رای دهندگان مستقل را با 2 امتیاز به دست آورده است.

همین الگو در ایالت‌ها قابل مشاهده است. نظرسنجی ماه می بلومبرگ/مورنینگ کانسالت در ایالت‌های خاکستری نشان می‌دهد که ترامپ برنده رای مستقلین بوده و همه میدان‌های نبرد را به جز میشیگان به دست آورده است. همچنین نظرسنجی ماه ژوئن امرسون در ایالت‌های خاکستری نشان می‌دهد که ترامپ در همه ایالت‌های خاکستری -از آریزونا تا پنسیلوانیا- برنده افراد مستقل و در کل رای دهندگان ثبت نام شده است.

اما نظرسنجی امرسون همچنین نشان داد که حمایت مستقل از ترامپ کاهش یافته است. رای او در میان رای دهندگان مستقل از جمله آریزونا، میشیگان و پنسیلوانیا کمتر از 45 درصد است. فعلا همین برای شکست دادن بایدن کافی است.

ترامپ همچنین در نظرسنجی ماه ژوئن فاکس‌نیوز حمایت مستقل‌ها را از دست داد. در رخداد غیرقابل باور، مستقل‌ها از طرفداری از ترامپ با 2 امتیاز به طرفداری از بایدن با 9 امتیاز تغییر کرده‌اند که باعث می‌شود رئیس جمهور فعلی در بین رای‌دهندگان در سراسر کشور 2 امتیاز برتری داشته باشد. این اعداد نشان می‌دهد که محکومیت قضایی ترامپ در شهر نیویورک به پیشتازی او لطمه زد.

ترامپ همچنان در ایالت‌های خاکستری پیشتاز است؛ جایی‌هایی که سرنوشت انتخابات در آنها تعیین می‌شود، اما در بیشتر موارد حاشیه امنیت او کم است. توانایی او برای جلب حمایت آرای مستقل تفاوت را رقم خواهد زد.

به هر حال، در 7 انتخابات از 10 انتخابات گذشته نامزد ریاست جمهوری یا حزب سیاسی که رای دهندگان مستقل را کسب کرده، کاخ سفید یا مجلس نمایندگان را به دست آورده است.

سال 2004 یک استثنا بود که جان کری با 50 درصد در مقابل 48 درصد از آرای مستقل را کسب کرد اما به جورج دبلیو بوش باخت و در سال 2012، زمانی که میت رامنی 50 درصد به 45 درصد آرای مستقل را برد اما به باراک اوباما شکست خورد.

نظرسنجی ملی خروج (مترجم: به نظرسنجی گفته می شود که پس از خروج رای دهندگان از محل های رای گیری پرسیده می‌شود) به توضیح اینکه چرا انتخابات میان دوره‌ای سال 2022 برای جمهوری خواهان ناامید کننده بود کمک می‌کند. این نظرسنجی حاکی از آن بود که دموکرات‌ها با 49 درصد به 47 درصد از مستقل‌ها پیروز شدند و در عین حال کنترل مجلس نمایندگان را از دست دادند.

در سطح ایالتی، رای دهندگان مستقلا نامزدهای منتخب ترامپ مانند «کری لیک» و «بلیک مسترز» در آریزونا، «محمت آز» در پنسیلوانیا، «هرشل واکر» در جورجیا و «تودر دیکسون» در میشیگان را رد کردند و چیزی که شبیه یک موج قرمز در حال نزدیک شدن بود به به ساحل نرسید. جمهوری خواهان می‌خواهند از تکرار در سال 2024 جلوگیری کنند. آنها از عدم تایید گسترده و پایدار مردم از بایدن سود برده‌اند.

رای دهندگان مستقل عملکرد اقتصادی بایدن، مدیریت مهاجرت و سیاست خارجی او را تایید نمی‌کنند. آنها نیز نگرانی‌های عموم مردم در مورد سن و ناتوانی بایدن را را تکرار می‌کنند. اگر انتخابات بر اساس عملکرد شغلی، نسخه‌های سیاست‌گذاری و ویژگی‌های شخصی تعیین می‌شد، ترامپ به راحتی برنده بود.

آنچه ما می‌بینیم این است که رای دهندگان مستقل ممکن است در مورد ترامپ و شخصیت او نگاه دیگری داشته باشند. دو راه وجود دارد که ترامپ می تواند ترس آنها را برطرف کند. او می‌تواند در مناظره هفته آینده بر تورم، مهاجرت و سیاست خارجی تمرکز کند و به رای دهندگان یادآوری کند که اقتصاد، مرز و صحنه جهانی ترامپ را به شرایط فعلی ترجیح می‌دهند.

او می‌تواند قردی را به عنوان نامزد معاون رئیس جمهور انتخاب کند که به رای دهندگان مستقل اطمینان دهد، نه اینکه آنها را بترساند. موسسه بلتوی یک بحث طولانی در مورد چگونگی پیروزی نامزدها در انتخابات مطرح می‌کند. پایگاه ثابت رای خود را بسیج کنید بهتر است یا دیگران را متقاعد کنید؟ کدام اهمیت بیشتری دارد: حزبی‌های متعهد یا مستقل‌های آگاه؟

حزی‌های متعصب بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. ایالات متحده یک کشور عمیقاً تدارای شکاف‌های زیاد است. بیرون آوردن حامیان مشتاق برای پیروزی ضروری است. در سال 2004، اصلاحیه قانون اساسی ایالتی که ازدواج همجنس گرایان را در اوهایو ممنوع می کرد، رای دهندگان مسیحی انجیلی و سایر رای دهندگان ارزشی را به پای صندوق‌های رای کشاند و به جورج دبلیو بوش کمک کرد که بیشترین رای در این ایالت و همچینن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد.

در سال 2012، رای دهندگان آفریقایی-آمریکایی زیادی برای انتخاب مجدد اولین رئیس جمهور سیاه پوست شرکت کردند. در سال 2016، هواداران پرشور دونالد ترامپ، مردی را که هیچ تجربه دولتی یا نظامی نداشت، به سمت نامزدی جمهوری خواهان و سپس به کاخ سفید سوق داد. در سال 2020، همان پایگاه هواداران، رژه قایق‌ها و کاروان‌های خودرو و کامیون‌ها را ترتیب داد که ترامپ را به آستانه دور دوم ریاست جمهوری رساند. در تجارت، سرگرمی، رسانه و سیاست، طرفداران متعصب او دست برتر دارند.

اما او همچنین به کمک نیاز دارد. طرفداران متعصب ترامپ هم در سال 2016 و هم 2020 حضور داشتند. در حالی که رای دهندگان مستقل اینطور نبودند. زمانی که هیلاری کلینتون در رای گیری بود، مستقل ها با 46 درصد در مقابل 42 درصد از ترامپ حمایت کردند، سپس در سال های 2018 و 2020 به شدت علیه او و حزب جمهوری خواه و در سال 2022 علیه افراد سرسخت «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم» حرکت کردند.

ترامپ برای پیروزی در سال 2024 باید مستقل ها را متقاعد کند که جو بایدن رئیس جمهور شکست خورده‌ای است. چگونه؟ این پیام را دنبال کنید و به اقتصاد و مرز بچسبید. رهبر حزب باشید نه رهبر جناح. تمرکز خود را روی بایدن نگه دارید و بایدن بازنده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =