تارا بخریم یا نخریم؟ بررسی معایب و مزایای تارا

خودرو تارا در سال ۱۳۹۸ با استفاده از پلت‌فرم پژو ۳۰۱ روانه بازار شد. اتومبیل ایرانی که معایب و مزایایی دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، خودرو تارا در سال ۱۳۹۸ با استفاده از پلت‌فرم پژو ۳۰۱ روانه بازار شد. اتومبیل ایرانی تارا معایبی مانند مشکلات فنی، ارگونومی نامناسب کابین و کمبود تجهیزات در مدل دنده‌ای دارد. هرچند مزایا قابل‌توجه خودرو تارا مانند صندوق و کابین جادار، آپشن‌های بسیار در نسخه اتومات، پیشرانه نسبتا جدید و کم‌استهلاک و ایمنی نسبتا بالا قابل‌چشم‌پوشی نیست. برای رسیدن به پاسخ سوال «آیا تارا بخریم یا نه؟» چند دقیقه از وقت‌تان را برای مطالعه این مطلب بگذارید و باتوجه‌به اولویت‌هایتان برای خرید تارا تصمیم‌گیری کنید.

صندوق‌ و کابین جادار؛ دلیلی منطقی برای اینکه چرا تارا بخریم

تارا خودرو بزرگی نیست و طراحی بیرونی آن از خودروهایی مانند دنا پلاس کوچک‌تر است. طراحی داخلی کابین تارا به‌نحوی است که بیشترین فضا را برای نشستن راحت سرنشینان خودرو فراهم می‌کند. طراحی داخلی تارا به‌گونه‌ای است که به‌راحتی ۵ سرنشین را در خود جای ‌می‌دهد. از مزایا دیگر اتومبیل تارا این است که صندوق بار جادار تارا با ظرفیت ۶۴۰ لیتری ساخته شده است. اگر خانواده‌ای پرجمعیت هستید و قصد خرید خودرو تارا را دارید، اقتصادی‌ترین روش برای تهیه این اتومبیل، خرید اقساطی تارا است.

آپشن‌های مناسب نسخه اتومات؛ مزیتی طلایی برای خریداری تارا

یکی از مهم‌ترین مزایای خودرو تارا در مقابل خودروهای رقیب مانند دناپلاس، مجهز بودن به سامانه پایداری الکترونیک است. کاربرد این سامانه هنگامی است که وضعیت پایداری خودرو مختل شود؛ در این شرایط ماشین به صورت اتوماتیک ترمز می‌کند. همچنین تارا اتوماتیک مجهز به سیستم ترمز ضدقفل، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک‌شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی ترمز، سیستم کمک در سربالایی، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، سیستم کنترل کشش و ۴ کیسه هوا است که خودرو تارا را از سایر رقبایش متمایز می‌کند.

تجهیزات رفاهی تارا شامل میرورلینک، مجهز بودن شیشه راننده به آنتی‌ترپ، قابل‌تنظیم بودن پشت‌سری صندلی، سنسور باران، صندلی‌های عقب تاشو، باز کردن در صندوق عقب از فاصله مکانی دور و ستون فرمان تلسکوپ می‌شود. علاوه‌بر وجود آپشن‌های مناسب، تارا اتوماتیک معایبی هم دارد. به‌عنوان مثال کیفیت متوسط مونتاژ یکی از معیاب تارا اتوماتیک است.

پیشرانه نسبتا جدید و کم استهلاک؛ علت کلیدی برای خرید تارا

به‌طورکلی انواع خودرو تارا به ۲ نوع اتومات و یک نوع دنده‌ای تقسیم‌بندی می‌شود که پیشرانه همه آن‌ها نسخه پیشرفته و بهینه‌شده TU5 است. خودرو تارا از پیشرانه نسبتا مدرنی مانند زمان‌بندی متغیر برای باز و بسته شدن سوپاپ و پمپ روغن برخوردار است. به‌طورکلی پیشرانه خودرو تارا کم‌مصرف و کم‌استهلاک است. همچنین اتومبیل تارا نسبت به نسخه قدیمی TU5 پیشرانه پربازده‌تر و کم‌صداتری دارد.

ایمنی نسبتا بالا؛ دلیلی قانع‌کننده برای خرید اتومبیل تارا

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کنترل کشش تارا باعث فرمان‌پذیری راحت خودرو شده است و از هرزگردی و آسیب چرخ‌ها در جاده‌های لغزنده جلوگیری می‌کند؛ همین ویژگی‌ها باعث شده است خودرو تارا ایمنی قابل‌قبول و نسبتا بالایی داشته باشد. همچنین تارا اولین خودرو ایرانی است که استاندارد حفاظت از عابر پیاده را دریافت کرده است.

ایمنی قابل قبول؛ دلیلی قانع‌کننده برای اینکه تارا بخریم

باتوجه‌به ظاهر همه‌پسند خودرو، تارا بخریم یا نخریم؟

در پاسخ به پرسش «تارا بخریم یا نخریم؟» می‌گوییم طراحی ظاهری تارا موردتحسین کارشناسان قرار نگرفته، اما طراحی اتومبیل تارا نسبت به دنا پلاس و پژو پارس زیباتر است. خودرو تارا ظاهری جدیدتر و اسپرت‌تر نسبت به بسیاری از خودروهای قدیمی داخلی دارد. طراحان تارا برای همه‌پسند کردن دیزاین این خودروی ایرانی از خطوطی حجیم روی پروفیل‌های بدنه استفاده کردند تا توجه مشتریان جوان را به این اتومبیل جلب کنند.

ارگونومی نامناسب کابین؛ بزرگ‌ترین نقطه ضعف خودرو تارا

الگوی کابین داخلی تارا بسیار شبیه پژو ۳۰۱ دیده می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف خودرو تارا، ارگونومی نامناسب آن است؛ به‌نحوی‌که دسترسی به دکمه‌های تنظیم آینه‌های جانبی برای راننده راحت نیست. همچنین دسترسی نامناسب به کلیدهایی که برای بالابردن شیشه‌ها استفاده می‌شوند از معایب دیگر تارا است.

آپشن محدود تیپ دنده‌ای؛ عیب بزرگ خودرو دنده‌ای تارا

هرچقدر تارا اتوماتیک امکانات رفاهی و آپشن‌های بسیاری دارد، مدل دنده‌ای تارا از تجهیزات محدودی برخوردار است. باتوجه‌به قیمت بالا تارا دنده‌ای کمبود تجهیزاتی مانند دوربین دید عقب، رینگ آلومینیومی و سانروف در این اتومبیل وجود دارد. درنتیجه یکی از معایب قابل‌توجه برای نخریدن خودرو دنده‌ای تارا، آپشن‌های محدود آن است.

مشکلات فنی تارا؛ عاملی کلیدی برای اینکه چرا تارا نخریم

یکی از معایب خودرو تارا فاصله کم کف خودرو با زمین است که فرمان‌پذیری اتومبیل را سخت می‌کند. همچنین فاصله نامناسب کف خودرو با زمین باعث می‌شود که هنگام توقف ماشین، جا رفتن دنده به‌سختی صورت گیرد. کیفیت نامناسب گیربکس و باتری تارا از مشکلات فنی دیگر این اتومبیل ایرانی است. به‌علاوه در بخش موتور خودرو تارا، به دلیل کاهش فشار روغن موتور یاتاقان‌ها به‌مرور دچار فرسایش و خرابی می‌شوند.

باتوجه‌به مزایا و معایب تارا، برای خرید خودرو تصمیم‌گیری کنید!

صندوق و کابین جادار، پیشرانه نسبتا مدرن و کم‌استهلاک، ایمنی نسبتا بالا، آپشن‌های مناسب نسخه اتومات تارا از مزیت‌های مهم و قابل‌توجه این خودرو باکیفیت ایرانی است. هرچند تارا معایب غیرقابل چشم‌پوشی مانند آپشن‌های کم در نسخه‌های دنده‌ای، ارگونومی نامناسب کابین و مشکلات فنی دارد. اگر براساس اولویت و نیازتان تصمیم‌ به خرید خودرو تارا یا خودروهای ایرانی و خارجی دیگر را به‌صورت اقساطی دارید، آن‌ها را از معتبرترین مرکزها مانند سپند خودرو تهیه کنید. تحویل فوری خودرو با کم‌ترین پیش‌پرداخت از جمله مزایا خرید از سپند خودرو است که تجربه خریدی بی‌نظیر برای شما فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =