تاثیرات آویشن بر زخم معده

طبع آویشن گرم و خشک است. امروزه آویشن به شکل های آویشن تازه و آویشن خشک، چای و دمنوش آویشن، روغن آویشن و عرق آویشن استفاده می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آویشن یک گیاه متعلق به خانواده نعناع است که در مصر باستان برای درمان بوی بد دهان استفاده می شد.

در یونان باستان از آن به عنوان بخور در معابد استفاده می شد و آن را به آب حمام اضافه می کردند. رومی ها از آویشن کوهی به عنوان یک طعم دهنده برای پنیر و نوشیدنی های الکلی استفاده می کردند.

بیشتر بخوانید:

آیا برگ تربچه خوردنیست؟

بقراط از آویشن برای درمان بیماری های تنفسی استفاده می کرد. طبع آویشن گرم و خشک است. امروزه آویشن به شکل های آویشن تازه و آویشن خشک، چای و دمنوش آویشن، روغن آویشن و عرق آویشن استفاده می شود.

آویشن حاوی مقادیر بالای تیمول که خواص ضد عفونی کننده دارد و کارواکرول که خواص ضد باکتریایی دارد می باشد.

تحقیقات نشان داده است که آویشن مقوی معده و اعصاب است و به علت عطر و طعم خوبی که دارد یک داروی اشتها آور و هاضم غذاست و مانع ترش شدن غذا در معده شما می‌شود.

از دیگر خواص اویشن می توانیم به این نکته اشاره کنیم که آویشن گازهای روده را جذب کرده و از بین برده و در درمان نفخ معده و روده‌ها مؤثر است.

خوشبختانه آویشن حاوی ترکیبات تلخ مزه‌ای است که می‌تواند به هضم غذا در معده کمک کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دچار نفخ، سنگینی، گرفتگی عضلات معده و هر نوع مشکل مربوط به دستگاه گوارش هستید بعد از غذا از آویشن استفاده کنید.

کافی است که مقداری برگ خشک آویشن را در یک فنجان بریزید و با آب‌ جوش پُر کنید. در فنجان را ببندید و اجازه دهید که به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. بعد از دو وعده‌ی اصلی، یک فنجان از این جوشانده میل کنید.

این دوره‌ی درمانی را بیش از ۳ هفته ادامه ندهید چرا که ممکن است مشکل ساز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =